Dofus

Wii släpptes igår. Hade inte en tanke på att köa vid någon affär eller ens att förboka det för ett par månader sedan. Ingent ont till de som köade i ur och skur för en konsoll. Tvärtom, kudos till alla er som fick uppleva känslan av att plågas för att få något gott. Hoppas verkligen den lever upp till era förväntningar. Själv kommer jag nog vänta ett par månader in på nästa år innan jag själv känner mig redo för en Wii.

För studen spenderar jag all fritid/speltid åt
Dofus. De franska underbara taktiska mmorpg spelet. Spelet är en skön blandning av Shining Force till SEGA och Fallout till PC. Än bättre känns det att Sophie är fullkomligt såld på spelet och att vi igår även fick med Kubbe på en månads speltid. En annan positiv sak är att det kostar knappt 50:- i månaden, ett helt klart överkommligt pris. Grindar för fullt med att hacka ihjäl Tofu och Gobbyls ihopp om att hitta kött och fina drops. Dessvärre verkar det väldigt snålt om det senare.

Vi fortsätte även med Galtvår igår. Vet ej om jag kommer orka skriva ett liknande händelseförlopp som sist. Har inte längre möjligthet att använda internet på jobbet. Chefernas gestaop metoder har tagit steget längre och förbjudit all "fri" surfning. Det är endast tillåtet att nyttja internet till arbetsrelaterade saker, som typ www.hitta.se och... ja, det är väl den enda sidan jag kommer på. Möjligtvis får vi kolla på aftonbladet. Kanske ska man styra om bloggen dit, men det får i så fall bli ett senare projekt.

Har fått ganske mycket arbetstider framöver. Det postivia är ju att jag vet när jag jobbar och jag kommer få ganska gott om pengar december månad. Det dåliga är att jag verkar jobba varenda helg fram tills vecka 2 nästa år. Ska ta en titt till på schemat och se om jag inte hittar någon ledig fredag där vi kan klämma in lite mer rollspel, det är fortfarande rätt mycket kvar på äventyret. Av någon anledning blev det väldigt utdraget igår, mycket sidospår och andra mysiga händelser ledde till att vi bara han ett fåtal sidor in i boken. Men nu väntar i alla fall (i mina ögon) det mest spännande partiet.

Fick veta idag att Goodgame har börjat skicka ut en tidning. Själv har jag inte fått den, kan bero på att adressändring är segast i världen. Måste kolla upp på måndag om den ens är klar eller om det liggar några ton post i min gamla lägenhet. I alla fall läste jag på forumet att jag fått 4 sidor i tidningen med recensioner. Intrycken på forumet var dock ganska.. ljummet. Tydligen finns det fortfarande mycket att jobba på för att det ska bli en läsbar tidning, just nu ska den bestå till största del av brödtext och knappt några bilder. Vi får väl se vad som händer framöver med den. Håller mig fortfarande till Level och Gamereactor när det gäller speljournalistik.

Nu ska jag ta och leta reda på Sophies DS så jag har något att göra på jobbet. Johan skulle även ta med sin så vi kan sitta och spela med varandra. Han skulle även ta med ett par spel som jag skulle få låna av honom, så det kankske inte blir så himla lång dag på kneget. Ska avsluta med att säga att jag fick respekt av "tanterna" på jobbet då jag lagade deras kopiator - Yay for me!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Kör du också Dofus? Tyara är mitt namn.

Postat av: Kubbe

jobbigt att ni inte får använda internet... var ju en riktigt rolig rollspelsträff igår... kommer nog att bosätta mej med njard å hans folk efter detta änventyr är klart eller så fort som jag får några månader fria :P

2006-12-09 @ 15:57:02
Postat av: Edvard

Får instämma, det var riktigt kickass igår. Det kändes som att det blev mycket med att få liv i karaktärerna.

2006-12-09 @ 16:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback