Noir

Det var efter midnatt. Jag satt ensam vid den välanvända bardisken. Ensam, bortsett från min trognaste vän Jako. Han gjorde mig aldrig besviken, var alltid redo att undsätta mig och lindra min pina. Den enda nackdelen med Jako var att han utan svårighet kunde tömma min plånbok, vilket var fallet även den här kvällen. Men så var han också en 12-åring, lagrad på ekfat från norr. Jag svepte det sista ur glaset och såg ut i natten. Regnet öste ned med ett sällan skådat raseri, jagande de stackars modiga själar som vågade vara ute. Dörren öppnades och jag såg en uppenbarelse stiga in. Kurvor som en serpentinväg, hy som honung och en blick som kunde ge döda puls. Hon mötte min blick och log. Jag log tillbaka, vilket skulle visa sig vara det första av en hel serie misstag jag skulle komma att göra under de närmaste timmarna...


Det är en tid av världsligt förfall, mysterier, våld och mörk erotik. Scenen är mångmiljonstaden Sandukar, det jättelika Imperiets hjärta. Det är en plats för hårdkokta män, farliga kvinnor och fallna kämpar – individer som skapar sina egna regler och som genom sina handlingar visar vad som är rätt eller fel.

Det är en resa in i en tillvaro där starka och destruktiva känslor som begär, aggression och hämndlystnad härskar över de mörka bakgatorna. Egoism, girighet och fåfänga kämpar mot glömda dygder som kärlek, rättvisa och generositet. I Statens ministerier styr de ansiktslösa byråkraterna genom motsägelsefulla formulär och regleringar. I festvåningarna planerar de högburna nya konspirationer och intriger för ökad makt och välstånd. På gatan kämpar den vanliga medborgaren mot brutala gangstrar, korrumperade poliser och sadistiska arbetsgivare, i en kamp för att se morgondagen an.

Det är en tid för ovilliga hjältar.



För er som undrar handlar det alltså om ett nytt svenska rollspel som är på gång i december. Gänget bakom Eon, NeoTech och Viking (som jag visserligen inte har några större erfarenheter utav) ger sig in i en värld som påminner väldigt starkt om Sin City, Seven, Dark City, Blade Runner etc.

Av det jag läst än så länge på deras
hemsida så verkar det mycket lovande. Får väl se om man kanske lägger sina läbbiga vantar på ett exemplar efter jul.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Läs min blogg! Du lär inte ångra dig! *reklam reklam*

Postat av: Krille

Edvard har nog det där på gång ^^

2006-12-04 @ 20:07:00
Postat av: Kubbe

har han inte alltid en massa rpgs på g? :D

2006-12-04 @ 23:04:27
Postat av: Edvard

Det där är på gång, limited edition lär dimpa ner i lådan innan Hjulafton.

Dock måste jag säga att jag aldrig sett denna film, "BALD RUNNER", handlar den om mig måntro?

2006-12-04 @ 23:11:29
Postat av: Kubbe

haha självklart :P denna film måste jag bara se...

2006-12-04 @ 23:56:46
Postat av: Nick

Har ni inte sett "Bald Runner"? Det är ju kanske århundradets bästa film. Den har action som får Terminator 2 att se ut som en barn film, mer spänning än Indiana Jones och mer romantik än... Pearl Harbor!

2006-12-06 @ 01:08:01
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se
Postat av: Edvard

Jag får kolla upp den ^_^

BTW, pepp på Delta Green nu på lördag?

2006-12-06 @ 16:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback