Game over man! Game over!

Mitt (spel)liv är över!!! Okej, en aning överdriven reaktion från min sida... det är ju bara en hund.

Nu har i alla fall
Ruffa äntligen kommit hem! Känns underbart att ha en liten livlig krabat som springer omkring och tuggar på allt och slöar i soffan med oss. Hon är helt underbar, det kunde inte blivit en bättre hund helt enkelt. Det enda problemet just nu är att vi bort på 3:e våningen och det är mer eller mindre panik att hinna ner med henne. Förhoppningsvis kan vi hitta en bättre lägenhet snart. Inget ont mot våran lägenhet, den är fin. Det är mer området, grannarna (inte du Kim) och just att vi bor på 3:e våningen som är bekymmret. Får se om vi lyckas hitta en lägenhet på bottenvåningen i närheten av Furunäset där jag jobbar. Det skulle vara guld.

Angående att mitt spel-liv är över syftar jag mest på att jag inte spelat ett tv-spel sedan Dead Rising och att rollspelskvällarna kommer bli färre framöver av två anledningar. Ett för att Ruffa kräver extremt mycket uppmärksamhet och tid, och jag kan inte förvänta mig att Sophie ska ta hand om henne i flera timmar ensam. Två för att jag fått mer jobb. I nästa vecka kommer jag jobba natt i tre dagar, eller rättare sagt ha utbildning tre nätter i rad för att lära mig fler "uppdrag". Sedan är det tänkt att jag ska jobba natt och de ökända 5-timmars passen under helgerna. Det kommer bli grymt svårt att tajma in någon kväll det passar. Men vi löser det nog. Kanske kan vi spela hemma hos mig och Sophie eller något liknande. Vi får se.

Nu ska jag jobba vidare.. fler bloggar dyker upp under kvällen då jag läst klart Level

Kommentarer
Postat av: Kubbe

både bra å dåligt med mer jobb.. mer dineros men mindre fritid... :( bara vi får tid till trudvang så är jag glad :P

2006-11-11 @ 18:15:29
Postat av: Kim

Nu känner jag mig övergiven, fi fan! Som Tom Waits utan rosslig röst, ungefär... :(

hihi, näerå. Men jag ska hjälpa till med jycken så länge ni bor kvar här, det kan du lita på!

2006-11-12 @ 18:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback