You know it's true

You know it's true

Det är inte så att jag avskyr PS3 eller Wii eller att jag är en M$-fanboy. Men däremot är jag en stor motståndare till förändring, hur positiv den än må vara. Kanske beror det på lathet, kanske är jag bara snål. Jag tycker det är riktigt jobbigt varje gång det kommer ut en ny konsoll eller bärbar maskin. Jag vill ha dem men jag vet inte varför. Det är inte så att jag maniskt köper alla hajjapde spel och samlar på något sätt. Oftast slutar det med att de änd står i en hylla och samlar damm.

När Playstation 2 kom var jag bara tvungen att ha den först. Fast det inte fanns ett enda bra spel. Tror det första riktigt bra spelet jag köpte var Metal Gear Solid 2, så du kan ju räkna ut själv hur länge min maskin agerade dyr cd-spelare. Min Gamecube köpte jag enbart för Metroid Prime, sedan fick min lilla kub ligga i en låda i drygt ett år innan jag skaffade nästa spel (ja, jag äger bara 2st GC spel). Det blev nästan samma sak med min Xbox, då var det KotOR som lockade. Enda anledningen till att jag blev en aktiv xbox-spelare var att Goodgame konstant skickade nya titlar till mig, så min samling växte utan min hjälp.

Nu när jag tänker efter så har det varit samma visa med min 360. Skaffade den för att spela FFXI med KG och Sophie, sedan har det bara blivit ett enda spel till - Ninety Nine Nights, som jag köpte billigare av KG. Det jag försöker komma fram till är att jag troligtvis inte kommer köpa en Wii eller PS3 på väldigt väldigt länge. Jag kommer högst troligt ändå aldrig orka/ha råd att köpa spel till dem. Istället tror jag att jag kommer hålla mig till min 360 och köpa billiga spel på tradera när alla andra kommer sälja sina för att få råd med den där 60gb maskinen som Sony släpper.

Kommentarer
Postat av: Edvard

Du får ju i alla fall en bluerayspelare med PS3:an, det blir man säkert ändå tvungen att köpa förr eller senare.

Och det är ju faktiskt redan väldigt väldigt länge tills PS3:an släpps, ända in i mars måste vi ju vänta, så du kanske norpar en på releasen ändå ;D

2006-11-20 @ 16:50:12
Postat av: Krille

Indeed. Och troligen finns det ju ännu fler spel vid våran "launch" än vid amerikanernas.

Postat av: Edvard

Jepp, kanske t.om ngt som är värt att skaffa! För som det ser ut nu så får folket som köper PS3 i november sysselsätta sig med att spela gamla PS1 och PS2-spel på den nya apparaten. Hellre det än Tony Hawk 8 eller vad det nu heter.

2006-11-21 @ 12:58:09
Postat av: Krille

EL OH EL. Indeed. Fast oavsett vad folk säger tycker jag Genji ser rätt kul ut, lite slow i vissa videos men ändå, samurajer och demoner blir sällan dåligt.

2006-11-22 @ 01:11:59
URL: http://tonberryfellover.blogg.se
Postat av: Edvard

Nejvisst, jag är helsåld på samurajer och demoner, men ändå... man kan ju nästan liak gärna spela om Onimusha liksom.

Jag vill ju åt the goodness! Assassin's Creed! Chow Yun Fat-liret! (och NEJ man kan inte bara spela om Max Payne, det är inte samma grej!) MGS4! (lär inte vara släppt i mars HELLER, men du fattar min poäng)

2006-11-22 @ 20:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback