G33K 1.0

Finns inte så mycket att göra på jobbet så jag bloggar mig i fördärvet. Så här kommer en "hej-lär-känna-mig-lista" som alla brukar ha eller i alla fall har haft. Listan är en saxad och omgjord version av Jonnys modelista. God I'm such a g33k.

Vilka spel deltar du i just nu?
- Delta Green, D&D 2.5, World of Warcraft, har även karaktärer i andra spel men inte påbörjat dem, än.
Vilka 3 genrer föredrar du?
- Fantasy, Skräck, Sci-Fi
Vad innebär rollspel för dig?
- Ett sätt/tillfälle att umgås med vänner och ha kul. Inte direkt ute efter en verklighetsflykt, men det är alltid kul att spela och möta olika karaktärer som rollspelas av andra.
Vilken är din favorit spelbutik?
- SF-Bok handlar jag mest hos
Köper du begagnade spel?
- Försöker fynda på tradera ibland
Vilket är ditt favorit spelförlag?
- Riotminds har byggt upp en av de bästa rollspelsvärldar jag vet i deras Drakar & Demoner 6. Deras böcker är alltid välskrivna och vackert illustrerade
Sämsta rollspel?
- Exalted lät mycket bättre än vad det egentligen var
Vilket rollspel ser du mest fram emot i höst?
- Inget nu i höst. Ser mest fram emot 40k rollspelet nästa år
Hur mycket spel shoppar du för i månaden?
- Oj, inte mycket. Blir bara någon bok om halvåret
Dyraste respektive billigaste köpet?
- Köpte en drös med CoC böcker med Johannes för drygt 3000:-. Billigast var när jag köpte det sista exemplaret av Stjärnornas Krig rollspelet i en butik för 89:-
Vilket är ditt drömspel?
- Finns redan så många bra. Drömmen är att få spela ett äventyr med perfekt balans mellan problemlösning och strid. Försöker dock hitta ett Steampunk rollspel.
Vilket blir ditt nästa köp?
- Äventyret Galtevår ligger högst upp på min lista
Favorit rollspelsajt?
- Har ingen, men brukar hänga i riotminds.com forum
Vilka karaktärer föredrar du att spela? 
- Brukar försöka variera mig så mycket som möjligt. Slutar alltid med att jag spelar väldigt sociala karaktärer som försöker lösa problemen innan de drar sina vapen.
Magiker eller krigare?
- "Det är så fegt med magi", hellre ett stort svärd framför en träpinne
Bågskytt eller tjuv?
- Extremt svårt val, kanske en tjuv med en pilbåge?
Alv eller dvärg?
- Eftersom en dvärg alltid finns med i form av Mats brukar jag köra alv. Men dvärgar är tuffare, bokstavligt talat. Förutom när storleken påverkar KP/HPn, vilket är jävligt dumt
Sämsta/Tråkigaste karaktär du spelat?
- Gjorde misstaget att spela Trollslayer i WHRP en gång. Blev ett ganska kort äventyr där jag på egenhand anföll, just precis, ett Troll, som inte hade några som helst problem att äta upp mig
När upptäckte du ditt intresse för rollspel?
- Lånade alla D&D-91 av en kompis när jag gick femman, sedan dess har jag varit såld
Vilket är ditt favorit rollspel just nu?
- Drakar & Demoner Trudvagn. Fast av de jag spelar just nu så är det lugnt Delta Green
Vilka tärningar föredrar du?
- Burkar alltid slå högt med T10or vilket inte alltid är bra. Men alla andra tärningar slår jag bara lågt med. Har en svart T20 som jag brukar slå bra med i D&D 2.5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback