Hack'n'Slash

Det blev ingen spelkväll i helgen för min del. Men den var inte fy skam för det. Istället så introducerade Sophie mig i Golf King, ett online golf spel där man går upp i level och får tillgång till nya klubbor etc. Mycket underhållande och man kunde sitta och slöspela det en längre tid utan att anstränga sig eller bli less.

Gjorde ett internet fynd i helgen. Hade helt glömt bort den brillianta sidan
Abandonia där man kan ladda hem riktigt gamla och sköna titlar som UFO: Enemy Unknown, Dune II, Transport Tycoon och Heroquest för att nämna några. Jag fastnade självklart mest för Transport Tycoon som jag tjatat om den senaste tiden. Det var dock inte lika roligt som jag minns det, orkade bara spela i drygt 12 månader, sedan känndes det som jag hade gjort de tåg jag kunnat och länkat alla städer samman med både buss och flyg. Dock förstår jag mig inte riktigt på båtarna. Visst en oljetank rymmer jävligt mycket, men den är ju så sjukt slö och dyr att det nästan bär sig att skaffa en bunt med långtradare istället. Hmpf!

Än mer nostalgi blev det igår. Jag och Sophie var på stan och handlade när hon tyckte vi skulle gå till EB-Games för hon vill ha något nytt att spela. Hon plockade upp Rollercoster Tycoon medan jag köpte Diablo 2 och Lord of Destruction. Efter många om och men lyckades vi till slut, med hjälp av en crack, att få spelet att fungera på båda våra datorer. Så nu rensar vi ondska på bästa möjliga vis. Spelar med en shapeshifter Druid med Sophie (där hon är Sorc.). Och en Zealadin (Paladin med Zealot skillen) när jag kör solo. Det var mycket kul att se att spelet fortfarande uppdateras med patcher och de flesta skillsen har gjorts om till det bättre. Även runor har blivit sjukt bra och det känns som det finns tonvis med nya vapen och rustningar. Nu gäller det bara att få Kim att joina oss för den ultimata trippen till helvetet!


Kommentarer
Postat av: Kubbe

bara jag hade haft tid över så hade jag gärnat spelat med er :P

2006-10-17 @ 17:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback