OMFG

Nyheten om Battlefield 2142 har varit rätt så aktuell på olika spelforum och sidor. Eftersom jag inte är något forum-troll så tänkte jag posta min åsikt här istället så slipper de som ändå inte bryr sig om folks åsikter läsa.

Det känns som alla tonårspojkar som sitter i sina rum ensamma plötsligt kom på sig själv säga;
- "OMFG EA kommer se all pr0n jag surfar runt bland och tankar!! Oh noes! Jag tänker då inte stödja ett företag som gör så mot mig". Personligen så stör jag mig inte det minsta på det här. Jag bryr mig inte ett dugg om en massa in-game reklam eller att ett program läser av min IP, inte precis så att det avslöjar och lagrar privat information som mitt kontonummer eller kreditkort. Det finns dessutom massor av sätt att spåra IP nummer eftersom man alltid lämnar ett spår efter sig när man surfar ut på nätet, brandvägg eller inte. Men hey, det är okej för er att bojkotta EA och deras spel, alla har rätt till en egen åsikt hur dum den än må vara.

Jag kan dock förstå de som köpt och installerat spelet innan de fick reda på något, även om informationen legat ute på nätet i över en månads tid. Men man kan ju inte förutsätta att alla har så mycket fritid att surfa runt och läsa om spel och andra värdelösa ting. EA kunde definitivt varit tydligare om vad det rörde sig om för slags programvara innan hela nätet gick berserk och trodde de rörde sig om ett spyware. Klantigt av dem. Och sen för att citera Tim; 
So what if there are some billboards in it. There are billboards outside. Am I supposed to say "Fuck you, outside world, and your constant stream of advertising! I'm staying indoors... FOREVER!!!"


Kommentarer
Postat av: Pixiepoo

haha bra citat i slutet:D

2006-10-20 @ 11:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback