Access

Striden hade inte pågått många sekunder, men för Bard känndes det som timmar hade passerat. Svärdet vägde tungt och han hade svårt att se hur striden gick för hans kamrater mellan parreringarna. De björnliknande monsterna hade inte bjudit på mer motsånd än vanligt, men allt oväsende hade fått vakterna i de närliggande rummen att vakna till. Och snart ersattes varje död Bugbear av två nya. Snorri och Gen-Fu gjorde vad de kunde för att hindra fler monster från att kliva in i rummet medan Björn drog ut sitt tvåhandssvärd ur sitt senaste offer och begravde det i skallen på nästa. Trots att gruppen var ordentligt utnumrerade verkade striden falla till deras fördel. Ända tills han kom in...

Dungeons & Dragons kampanjen fortsatte i helgen. Efter att nästan helt rensat ut den första våningen i templet begav sig gruppen djupare ner. Striderna blev intensivare och farligare. En enorm Apas tog nästan kol på hela gruppen efter en ursinning attack, men en kritisk träff i lungan av Björn fick apan att tänka om. Inte ens en Bugbear familj på 16 individer kunde stoppa Björn, Snorri och Gen-Fu's framfart. Själv stog jag på säkert avstånd och gav moraliskt stöd till de modiga krigarna, och avfyrade en blygsam pil då och då. Tvärr fick Gen-Fu se sig själv besegrad i kvällens sista (och längsta) strid. Säkert ett tjuotal monster och dess ledare rusade in i rummet vi befann oss i och gav oss en strid vi sent skall glömma. Alla låg vi i brygga och fäktades för att hålla oss vid liv, men det hjälpte inte hela vägen. Precis som den sista "Bugg-Björnen" skulle dö fick han in en kritisk träff i Gen-Fu som råkade slappna av för en sekund. Lyckligtvis gick hans själ att återföra till kroppen för en liten prissumma av 5000gc.

Rollspelsgruppen ska även ta och börja spela Enemy Within kampanjen till WFRPG.2 (Warhammer Fantasy Roleplaying Game 2), en kampanj som jag varit SL till vid två tillfällen, dock aldrig tagit mig förbi den tredje boken. Det skulle vara väldigt roligt att vara med och spela i den, frågan är väl bara hur pass mycket man kan det. Jag har ett rätt bra minne av äventyret, och jag kan "tyvärr" de flesta ledtrådarna och lösningarna utantill. Får testa och se helt enkelt. Funkar det inte så funkar det inte. Om det nu blir så att jag deltar så kommer jag nog spela med en Wood Elf Hunter.

Själv planerar jag att skriva en egen kampanj till Star Wars D20. Jag har ju ett dussin äventyr i ryggen, så att fläta ihop ett längre äventyr eller kortare kampanj bör inte vara en omöjlighet. Måste bara ta och läsa på reglerna lite bättre innan jag sätter mig ner och börja skriva.

Johan på mitt jobb har utökat sin NES samling med Gunsmoke och lite andra sköna lir. Jag är verkligen sugen på att själv införskaffa lite gamla spel. Dock inte till NES. Jag har ju en SNES på vinden, och om man skulle köpa en converter så kan man ju köpa billiga NTSC spel som jag aldrig spelat eller ägt. Det kan ju vara ett billigt sätt att spela "nya" spel istället för att lägga ner flera hundra kronor på spel till Xbox 360.

PS3 har ju blivit föresenad. Kanske inte helt oväntat, men det är ju synd att måste vänta tills Mars 07 för att få testa konsollen. Och ännu mer synd om dem som räknade med att ha den till Jul. Kanske borde man ta och kolla upp vilka spel som 360 får till jul för det har jag ingen aning om.

Wii kommer endast att kosta motsvarande 1200:- i Japan. Vilket forhoppningsvis kommer betyd ett lågt pris även i Sverige. Kanske kan man till och med hoppas på ett pris under 2000:- för en maskin och ett spel. Hoppas, hoppas, hoppas!!!

Kommentarer
Postat av: Kubbe

du får ju inte glömma tentakel snubben :D inte tror jag att det gör nå att du kan alla hint :P

2006-09-09 @ 23:52:49
Postat av: Edvard

Vi får se hur jag gör med den där kampanjen, tycker den verkar SKITJOBBIG att spelleda när man kommer till Middenheim. Kan hända att det styr åt något annat håll efter Bögenhafen, vi får se...

2006-09-12 @ 12:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback