Go for the beer!

Hommlet är verkligen ingen stad för en simpel bard. Jag borde ha anat det redan dagen jag började min resa mot staden. Redan när jag närmade mig träskmarkerna blev jag överfallen av banditer som bar iväg mig och lämnade mig att dö i en tortyrkammare. Och inte har det blivit bättre sen jag blev befriad av mina vapenbröder. Nu har tempelets ondsinta män tagit mig tillfånga och jag vet inte hur länge de tänker hålla mig vid liv. De talas och offergåvor till gudar jag bara vars namn jag inte ens kan uttala. Jag till och med fruktar att självaste riddar-Roland kan ha ett finger i det hela. Antingen det eller så har allt vin Burne bjudit mig på den senaste tiden gjort mig mer paranoid. Inte är det lätt att tillhöra en halvblods minoritet här i världen. Mitt enda hopp ligger nu hos mina vänner som jag vet letar mig förtvivlat någonstans i tempelet. För mina kidnappares skull hoppas jag att Björns svärd hittar dem före mitt eget vrede, en kvick död är inte straff nog för vad jag har fått lida igenom.

Dead Rising blir bara roligare för var gång jag startar upp det. Än så länge är historien bara förvirrande. Ingen verkar vilja berätta för mig vad som pågår, men det blir bara underligare varje gång jag beger mig ner i gallerian. Nu senast stötte jag ihop med grupp gulklädda män som verkade försöka offra en ung kvinna. De fick snart komma öga mot öga med min slägga. Tyvärr verkade det inte räcka med att besegra den lilla gruppen, nu huserar de överallt med knivar och bomber. Zombierna må vara extremt dumma och enkla att besegra. Dock kan man inte säga samma sak om bossarna i spelet. Det har blivit många omladdningar och jakt på ordentliga vapen och mat varje gång jag stött ihop med en galning. Senast fick jag kämpa emot en trio krypskyttar som gjorde sitt bästa på att hålla sig på avstånd. Men på något märkligt sätt lyckades jag jaga in dem i en liten affär med hjälp av en soptunna som jag sedan använde för att slå ihjäl en av dem med. De andra två var mycket enklare att ta hand om med hjälp av ett eget krypskyttegevär. Nu är nästa uppdrag att hitta den mystiska tjejen jag hjälpte i livsmedelsbutiken, men jag funderar samtidigt på att ge upp och bara invänta helikoptern för att gå upp i level och spela om storyn.

Som avbrott från mitt 360 spelande har jag gjort ett återbesök i Azeroth. Dock inte i WoW, utan i Warcraft 3. Jag har tagit mig igenom hela Frozen Throne och halva orginal kampanjen. Just nu strider jag för fullt med Orcerna och Taurens, som är min favorit av de fyra fraktionerna. Thrall och Carnie har slagit sina kloka huvuden ihop och är påväg mot oraklet. Blizzard har verkligen lyckats att bygga upp en intressant story och det var många år sedan man spelade igenom det så det finns mycket man inte kommer ihåg.

Inte nog med att man är sugen på att börja spela Warhammer igen. Nu har Mystic Entertainment släppt ytterligare information och bilder på sitt spel
Warhammer Online. Man kan inte annat än att bli pepp på ett sådant spel. Jag lever fortfarande i min lilla drömvärld att spelet kommer släppas till Xbox 360, men det formodligen inte fallet. Det finns inte en chans i helvete att jag införskaffar en PC för det spelet. I värsta fall så kommer jag införskaffa en ny WH-arme som jag limmar ihop och lämnar i bokhyllan tills jag inser att de sammlar för mycket damm och säljer dem vidare på tradera. Jag hatar verkligen GW och deras "hej-vi-gör-världen-snyggaste-modeller-till-överpriser-och-du-måste-ha-dem", ibland undrar man inte om det är värt att skaffa ett extra jobb bara för att tillfredställa sina begär.

Självklart måste jag nämna att jag och Sophie igår befann oss i Sävast i Boden. Anledningen var att vi hälsade på hos våran blivande hund. Hon är bara 2 veckor än så länge, men hon har öppnat ögonen är hur söt och liten som helst. Vi fick ett par kort på henne så håll utkitk i Sophies bilddagbok för de kommande bilderna. Nu måste vi bara vänta 7-8 veckor på att hon ska bli levererad hem till oss, sedan blir våran familj en medlem större, och bättre såklart!

Kommentarer
Postat av: Edvard

Jag har en massa släkt i Sävast, vem ska ni köpa hunden av? kanske är nån jag känner.

2006-09-30 @ 20:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback