Lawful Evil

Såg på Retry att Ninety-Nine Nights recensionen av KG har kommit upp. Det fick faktiskt det betyg jag förväntade mig av spelet. Spelet är ju verkligen vackert och roligt, till en början. Men det tar inte lång tid att klara ut och sedan är det bara fullt av upprepningar för att fixa fram det "hemliga" slutet. Hade personligen inte gett det ett högre betyg själv.

Har taigt mig vidare en bit i Enchanted Arms, även om storyn inte har huggit tag i mig än, så är det bara kul att slåss, levla och hitta nya golems. Mitt senaste tillskott är en sabeltandad tiger av elementet eld. Han må ha lite väl låg HP, men han gör väldigt mycket nytta när alla fiender nu består av is. Jag var nära att förstöra mitt spel helt och hållet. Av misstag gick jag ner i en ruin och sparade, dumt nog hade jag bara en sparfil vid det tillfälle. När jag senare kom ett par steg djupare in i ruinen märkte jag att alla monster hade ihjäl mitt sällskap på en attack eller två. I vild panik började jag leta mig ut ur ruinen, men mötte gång på gång fiender som fick Game Over att lysa ilsket på skärmen. Efter ett par svärord och omladdningar hittade jag ut med min VP på 0. Jag lärde mig en nyttig läxa och har nu alltid två sparfiler.

Surfa dumt nog in på figurspel och fick syn på de nya army dealsen och andra godsakerna som kommer med 7th Edition. Just nu vill jag inget hellre än att äga en 2000p arme [insert army of choice] och rulla tärningar och vinna. Det skulle vara riktigt trevligt och äga en dvärg arme, fylld av kanoner och skäggiga små män. Men samtidigt smärtare det lite i mitt skaven hjärta att den armen är borta. Får vänta och se när den nya rått-boken kommer ut och se om det kanske blir aktuellt med ett återbesökt till Skavenblight.

För drygt en vecka sedan lade jag ett bud på Warhammer Fantasy Roleplay Rule Book på tradera. Nypriset ligger på ca 400:-, jag gav 200:-, sen så tänkte jag inte mer på det. Men nu visar det sig att jag har vunnit boken. Den är i nyskick och allt. Ett riktigt fynd. Får se om jag behåller den eller säljer den vidare.

(Yay! Jag har lärt mig göra fina länkar i texten. This just keeps getting better and better!)

Kommentarer
Postat av: Kubbe

vill åxå göra en dvärgarme å en med enbart orker å en massa annat :D

2006-09-13 @ 21:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback