This is just a tribute

Nu när hösten tagit sitt grepp och löven gulnat kommer jag bara att tänka på en sak. Varm dryck i goda vänner sällskap och en hög med brädspel. Jag är en flitig anhängare till både Boardgamegeek och Worldofboardgames där jag spenderar flera timmar per dag med att leta gamla och nya spel som jag bara måste ha i min samling. Just nu består den mest av enkla brädspel som Drakon, Cave Troll, Carcassonne. Enklare kortspel i stil med Munchkin, Ninjaburger och Fist of Dragonstones. Men jag har även ett par riktigt feta spel för timlånga sessioner, A Game of Thrones, Memoir 44 och såklart Warhammer Quest. 

Nu har jag bestämt mig för att verkligen satsa på mina brädspel och utöka samlingen. I första hand siktar jag på att äga de riktigt bra spelen, eller rättare sagt de som ligger i toppen hos Boardgamegeek. Dessutom ska jag sätta mig ner och skriva en kampanj till Warhammer Quest med lite egna regler för karaktärsskapande och färdigheter. Så om spelgruppen är less D&D - Tempel of Elemental Evil synd för er! Nu ska ni måste genomlida ytterligare hålor och grottor fyllda med faror och skatter. [insert evil laughter]

Kommentarer
Postat av: Kim

Jag vill också spela brädspel!

2006-09-29 @ 22:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback