Urge to destroy world rising!

Idag tog äventyret i Enchanted Arms slut. Jag har kvar att utforska the Holy Shrine men det får vänta. Har blivit mätt på japanska rollspel för den här gången. Dock är jag mycket nöjd över det fina slutet och extremt nöjd med spelet i överlag. Brillianta och komiska dialoger blandat med intensiva strider och taktiska möjligheter gör detta till ett av de bästa rollspel jag spelat.

Jag smygstartade mitt äventyr i Dead Rising idag. Bara sådär lite försiktigt. Flög med Frank över den lilla, men ack så kaotiska staden, och fick syn på ett par makabra ögonblick som jag dokumenterade med kameran. Har ännu inte börjat utforska gallerian, men sett zombierna vandra in och kännt stressen av klockan. Jag vet att det här kommer bli de bästa 72  timmarna i mitt liv. Eller i alla fall med ett tv-spel.

Det verkar inte som att det blir något rollspel i helgen. Upptagen med jobb och annat. Trist? Javisst! Men man får se det från den ljusa sidan. Nästa helg är man dubbelt så pepp. Vill verkligen bli klar med the Tempel of Elemental Evil. Inte bara för att kunna spela nya spel, utan för att jag börjar bli så less alla Bugbears, Troll och ondsinta präster som härjar där. Kan de inte bara inse att de ska dö? Och varför kan man inte hyra en privat arme som hjälper oss att förstöra stället?

- As! Fähundar!

Jag och Sophie funderar på att göra en Manga och Fantasy beställning hos
Sf-bok. Reklamen de skickade hem till oss gör en verkligen sugen. Sophie verkade fynda ett par söta gotisk-romantiska böcker, medan jag funderar på att skaffa George Martins fantasy serie A Song of Ice and Fire. Tror jag nöjer mig med att skaffa pocket versionerna. Annars måste man punga ut nära 300:- per bok istället för 90:- per pocket. Det skulle dessutom vara riktigt skönt med ett vettigt tidsfördriv här på jobbet. Wikipedia börjar kännas en aning trist. Efter att ha suttit och nött den i nära 6 månader blir det färre och färre saker som är roliga att läsa.


Jag har börjar jaga mina brädspel också. Enligt Axel, mannen som haft dem i förvar, befinner de sig just nu hos Rosenviks. Det vill säga inte alls långt bort. Bara jag får tag på Andreas kan spelen snart vara hemma igen, och då kan man äntligen börja se fram emot en brädspelskväll på riktigt.


Kommentarer
Postat av: Edvard

Faktiskt så fortsatte vi att rensa the Temple of elemental EEEVIL igår, och att din karaktär inte var närvarande löste vi på ett smidigt sätt: han har blivit tillfångatagen av ondsinta agenter från templet! Oh noes! Men frukta inte, dina orädda kamrater stormar fram utan tanke på egen säkerhet för att rädda ditt skinn från plågor och misshandel som övergår mänskligt (och alviskt) förstånd.

Grabbarna rensade klart 95% av våning två och är nu nere på våning 3 och härjar. Det är ett ruskigt ställe med massor av försåt och fällor. Grabbarna har blivit allt mer misstänksamma mot allt och alla i takt med att de stöter på fler och fler illusioner, den ena mer övertygande än den andra. Alla elementara tempel är nu helt utrensade, så vilken faktion ni nu krigar mot är oklart, men något som är fullständigt klart är att den gulgröna mögelsvampen som ni har sett på tidigare nivåer här nere allt oftare täcker både väggar, golv och tak...

Btw så kan man visst hyra en privat armé, det bör ni absolut ha råd med, med tanke på att er förmögenhet nu uppgår till ca 80 000 guldmynt. Burne var väl inte så pigg på det i början, men nu har ni ju visat ert goda uppsåt, så det bör inte vara några problem annat än att administrera det hela.

Förresten så är riddar Roland inte precis förkrossad över Bards försvinnande, men hans dotter, den fagra ungmön (nåja) Emeia, förtvinar i sitt kalla och karga tornrum.

Fett att du börjar få tag på brädspelen där, jag är grymt pepp på att spela dem.

Apropå hongkongfilm, jag har en trave Chow Yun Fat-filmer som du borde se, såvida du inte redan sett dem förstås. De är på VHS, så om ni inte har en video blir det lurigare, men jag har A Better Tomorrow och Hard Boiled (2 av de bästa John Woo/Chow Yun Fat-filmerna) på DVD, så dem kan du iaf se. F.ö. har jag också en grym film med en UNG chow yun fat som heter The Postman Strikes Back. Underbar titel på en underbar film, som innehåller ninjor på skridskor och en snubbe som äter dynamit.

2006-09-23 @ 10:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback