Mark of Chaos

Gah! Jag har verkligen legat på latsidan när det gäller min blogg. Man kan ju tycka att jag borde vara bättre på att uppdatera nu när jag äntligen köpt mig en dator. Fast visserligen spenderas rätt mycket tid framför PC:n med att spela DDO och Mark of Chaos. Ska gå in på detalj lite senare hur det går där. Men först -

Vi påbörjade att rollspela WHRP igen, denna gång med kampanjen Paths of the Damned som utspelar sig i slutet av Storm of Chaos. Äventyrarna fick börja i den lilla staden Untergard där de tvingas fly undan en mindre arme av Beastmen som är på krigsstigen. På väg till Middenheim för att söka skydd stöter de på hög-alver, en gammal häxa och andra mystiska saker i Drakwald skogen. Jag har fått Asehs of Middenheim som är fortsättningen, så det ska bli spännande att se hur det kommer att sluta. Äventyret innehåller en bra blandning av dungeoncrawl och rollspel. Intriger mellan politiker och kaoskulter.

Sen måste jag tillägga att det blev en mycket rolig blandning av karaktärer som skapades. KG's smått galna Roadwarden. Edvards Barber-Surgeon som mer än gärna skär av en lem eller två. Mats föredetting till cirkusartist som nu mer är som en Bodyguard. Kubbes Bountyhunter med siktet intställt på att bli Witch Hunter. Sophies mystiska skoggalv Hunter med en extremt dödlig båge. Blir intressant och se hur de kommer att se ut när de är klara i Middenheim.

I DDO (Dungeons & Dragons - Online) flyter livet som Cleric på bra. Trivs verkligen som en support klass där jag verken behöver vara del i fronten och behöver inte stå och gömma mig längst bak och kasta magi. Nä, att hålla gruppen vid liv fungerar bra för mig. Det blir verkligen en tankeställare till när WAR kommer. Kanske slutar det med att jag spelar Runepriest eller kanske en Priest of Sigmar omän de verkar mer inriktade på strid. Aja, det hinner nog tänke både det ena och det andra innan spelet har hunnit komma.

Mark of Chaos var precis som jag hade tänkt mig. En snyggare och lite bättre version av Dark Omen. Fast den här gången kan man både spela som ond eller god. På den snälla sidan spelar man som en nobel Empire general som försöker bekämpa ondskan, och man får även möjlighet att spela som High Elf när de kommer til undsättning. Personligen tyckte jag att alverna var de bättre av de två lagen. Deras Bolt Thrower spränger lika mycket som en kanon och deras bågskyttar dödade fienderna mycket snabbare än än Imperiets handgunners. Sen kunde alvernas krigare göra en form utav sköldvägg som verkligen var döden för Kaos riddare(!).

När man spelar som ond börjar man livet som en svettig norrman. Men rätt snart får man möjlighet att genomgå ett test och sedan välja om man vill tillbe Nurgle eller Khorne. Jag valde den senare, men jag kommer nog att spela om för att se om det är någon skillnad förutom utseendet. Den andra armen som tillhör de onda är mina favorit råttor Skaven. Jag har dock inte hunnit komma så långt än att jag fått pröva på dem, men jag ser fram emot att få ha en massa Rat Ogres, Assassins och Gutter Runners.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

ingen skillnad :P

2007-04-07 @ 20:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback