The boy with the incredible brain

Det blev inte så himla mycket rollspel i helgen. Edvard kännde sig krasslig så vi bröt tidigt. Aja, det blir bara mer skoj vid nästa tillfälle. Fick i alla fall tillfälle att spela lite Decent med Mats, KG och Sophie. Som vanligt var det inte särskilt svårt att klara av det första äventyret utan att knappt dö en enda gång. Kanske blir det lite mer brädspel till helgen som kommer. Enligt vissa rykten kommer inte Edvard ner till Piteå då. KG tyckte även att vi skulle försöka oss på lite Warhammer.

Inte helt oväntat så dök inte LotR-O upp i helgen. Känns väldigt bittert att amerikanerna och vissa europeér får den möjligheten. Man får helt enkelt se till att vara mer pepp när spelet verkligen kommer. Jag har snart hunnit på att testa alla klasser och jag måste säga att Champion och Hunter är de klasser som känns bäst. Att göra skada är kul, så enkelt är det.

Såg Frank Millers the 300 i helgen. Tyvärr har jag inte det bästa ljudet så lite av storheten gick förlorad. Men det är fortfarande en av de grymmaste filmerna jag har sett. Lite som Gears of War fast på film. Testosteronet var vekligen på topp från början till slut. Det enda jag kan klaga på var att det var för mycket snack och för lite fight. Hade gärna sett 90 minuter med bara magrutor och blod.

Sen måste jag rekommendera en dokumentär jag såg på nätet i helgen. "The boy with the incredible brain" hette den och handlar om en kille vid namn Daniel Tammet. Har inte länken här just nu, men googla på hans namn eller sök på youtube eller videosift så hittar ni den. En grymt intressant berättelse om en savant som inte lider av några direkta nackdelar. Han verkar helt klar i skallen och kan förklara exakt hur han tänker när han räknar 37x37x37x37.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback