Cyperpunk

Man blev lite ny förälskad i WoW när man nådde Outland. Äntligen finns det gott om saker att göra. Instancer man aldrig tidigare sett. Näst intill all utrustning man hittar är bättre än det man tidigare haft. Och att ta sig mellan level 58 - 60 gör lustigt fort. Nu lär det väl dock ta stopp så snart vi stiger lite till, och sen väntar väl ett evigt grindande med rep och annan skit för att kunna pimpa sin karaktär och visa sin enorma "wow-penis".

Laddade hem Track n Field från Live Arcade. Det var riktigt kul att kämpa mot Mats omän han spöade mig i stort sett hela tiden. Maken till spaknötare får man ju leta efter. Ett par omgångar till så måste jag då köpa nya kontroller. Men det är det värt. I och med att Wii väntar runt hörnet kan man gott och väl se fram emot många tuneringar i olika spel framöver.

Funderar på att dra igång ett litet mindre rollspel av något slag för de gånger KG inte kan ta sig till Pite eller om vi som är lediga vill spela mitt i veckan. Frågan är väl bara vad man orkar börja spela för något. Exalted har jag både böcker och äventyr till, men det är en aning överdrivet. Vampire finns också som alternativ men där har jag inte så mycket erfarenhet att vara spelledare till. Märkte idag att äventyret Likstrom släpptes i veckan till D&D. Men det rekommenderas att man spelar Snösaga kampanjen innan för att få ut så mycket som möjligt av äventyret, annars måste man inleda äventyret med erfarna äventyrare och det kan bli lite trist. Mats var lite sugen på något futuristiskt. Det enda jag har där är det gamla Cyberpunk och Star Wars D20. Kanske ska man leta reda en billig version av Shadowrun för det skulle vara riktigt kul att blanda magi och teknik på lite steampunk vis. Får se vad det blir.

Ikväll kommer Klicken på besök. Har inte sett honom på ett år. Typiskt att jag då spenderat halva dagen på jobbet. Ska nog skriva ut Fjälldåd äventyret som finns på Riotminds hemsida, så vi har något kul att göra. Undra om det bara är han som kommer?

image110

(endast 298:- från
SF-Bok)

Kommentarer
Postat av: Edvard

Fjälldåd har vi ju lirat - det var ju det äventyret jag spelledde för ett bra tag sen.
Fy fan, kom just hem från filmen. Jag borde ha bett dig hälsa klicken från mig. Sen kan det väl hända att jag har ngt futuristiskt rollspel också som du kan vara intresserad av - jag ska kolla upp det.

2007-08-26 @ 00:11:33
Postat av: Krille

Shadowrun är ballt. Er nytilltagna WoW-runkande är det inte. ^^

Postat av: Nick

LoL @ KG ^^
Blir nog att jag beställer lite böcker imorgon från SF. Annars är väl Mutant ett alternativ kan jag tänka mig, för det har väl du Ed?

2007-08-26 @ 17:04:28
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se
Postat av: Edvard

Japp. Det har jag. Men det är ju VÄLDIGT annorlunda än Shadowrun, det är ju mycket mera Retro-Mad Max med talande rävar liksom.

2007-08-26 @ 18:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback