War is coming

Klockan börjar närma sig 20:00 i skrivandets stund och jag har bara drygt 3 timmar kvar på jobbet. Sen så ska jag hem och... inte fira jul i alla fall. Julen gjordes redan igår pga dagens arbete. Sådär lagom trevligt med jul hos familjen, lite klappar och lite mat. Känns bra att det bara är 1 gång om året.

Gällande julklappar blev det inte så mycket för min del. Enligt våran (läs min och Sophies) överenskommelse så ska vi handla våra egna klappar för drygt 1000:-, men jag har bara lyckats spendera 198:- på min nya klocka. På spelfronten är det fortfarande dött i mina ögon. Fick dock tag på Heroes V på tradera för 50:-, men den spel serien är ju alltid bara "lagom" rolig. Börjar nästan fundera på om man inte ska gå tillbaka lite i tiden och skaffa en äldra konsoll för lite sköna nostalgi trippar eller för att spela spelen man aldrig hade. Finns rätt många på både SNES, Playstation och Dreamcast.

MMO peppen finns dock fortfarande kvar där. Men det är inte direkt att jag vill tillbaka till några av de världar jag besökt tidigare. Mitt återbesök i Azeroth varade ju inte mer än 2,5 dagar innan man insåg varför man lämnade det i första hand. D&D-Online, LotR-Online eller FF-Online lockar inte heller det minsta. Istället sucktar man efter spelet som gång på gång blir framflyttat, nämligen WAR. Det må vara en kopia av WoW eller något annat gammalt spel, men det är ju fortfarande ett warhammer spel, och alla vet att warhammer äter själar. Snacket har ju börjat gå i gruppen hur vi ska spela det tillsammans.

Vi vet ju alla efter tidigare erfarenheter att det är omöjligt att spela "med varandra" från början till slut. Dock tycker jag det låter vettigt om vi (som ska spela WAR) kan enas om en sida och möjligtvis även en ras där vi alla kan ha minst 1 karaktär för att möjligtvis spela tillsammans eller i alla fall chatta. Sedan lär väl alla hitta sin personliga favorit någon annanstans och nöta det sönder och samman. Så här i förhand så är det fortfarande Chaos Maurader som lockar mig mest, eller någon annan DPS klass för den delen.

Julen i ära bjuder jag på lite in-game bilder från ovannämnda spelet

image154

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback