Cthulhu, where are you?

Känner mig helt köpgalen nu för tiden. Överallt tycks jag hitta brädspel och kortspel jag bara måste ha. Det inplastade Hero Quest på tradera ligger fortfarande bara på 300:-. Jag har hittat drygt 300  Mythos - CCG kort på tradera för 200:- (för övrigt så är det oöppnade boosters ). Och nu så sitter jag och dreglar över den nya versionen av Arkham Horror. Trots att jag tvivlar på att det är så mycket bättre än Edvards version från 87 vill jag ändå ha det.

Läste igenom reglerna till When Darkness Comes idag. Spelet är ju helt klart tänkt som ett rollspel. Brädspels delen är rätt okej om man bortser från att det mesta är ologiskt - om man misslyckas att hitta en ficklampa på den ruta man står på kan det nästa runda ligga en zombie där. Eller att ägaren till Gun's and Ammo inte märker att man sparkar ner dörren, plockar upp ett hagel och skjuter zombien som står på andra sidan kassan.

Det fanns i alla fall ett riktigt najs scenario att ladda hem från deras hemsida. Man spelar som ett gäng med high-school kids som vaknar upp med att den lilla staden är fylld av levande döda. Ett lagomt kort äventyr som nog spelas klart på 2-4 timmar. Ska hålla utkikt efter fler äventyr och expansioner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback