Follow the leader

Idag fick jag både mina tradera vinster. Final Fantasy III till DS och brädspelet When Darkness Comes. Har hunnit spela en dryg timme i FF än så länge. Det är riktigt mysigt och fin grafik, en riktigt lyckad konvertering, om man nu kan kalla det för de. WDC var en annan femma. Lådan var intakt och figurerna var i tenn med spröjset kvar. Endast en bricka ska saknas, vet dock inte vilken än. Fick med en bunt A4 papper med extra regler och tjafs från hemsidan.

Besvikelsen var väl när jag läste äventyrsupplägget. Det var riktigt tunt och fattigt. Äventyret bestod av 3 delar, alla hade en fin bakgrundshistora och påminnde extremt mycket av KGs Zombie-kampanj vi spelar. Hur som helst tror jag att det kan bli riktigt roligt om man skriver ett eget äventyr eller letar upp något färdigt på internet. Spelar man dock spelet utan en Spelledare blir det väldigt likt Arkham Horror. Då gäller det att samarbete för att döda zombies, vampyrer och annat oknytt.

Nu ska jag fortsätta spe... jag menar jobba. Kommer sitta på kneget från och med idag (onsdag) tills på söndag. Varje dag jobbar jag mellan 16.00 - 22.00, så det blir inget spelandes för mig i helgen. Dock är jag helt ledig nästa helg.

Mythos fronten kan jag avslöja att jag hittat vars man köper boosters och dylikt. Eftersom det är ett utgående spel ligger priset på 20:- per booster. Får se om jag införskaffar lite egna kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback