Naked Snake

Jag vet att jag är rätt sen med att spela del 3 i Kojimas mästerverks serie. Det är ju inte så överdrivet länge kvar tills 4:an kommer ut. Han i alla fall med att spöa the Fear imorse innan jag drog till jobbet. Jag vet att bossarna är en stor del av spelet, men det är alltid dem jag hatar mest i spelen. Jag älskar att smyga runt utan att bli upptäckt. Jag gillar när jag får smyga på någon bakifrån och döda dem ljudlöst. Jag är totalt förälskad i Kojimas berättarteknik och story. Men måste jag verkligen bråka med dessa bossar? Fucking trail-and-error i all evighet. Om man inte kommer på direkt vars akilles hälen är placerad kan se fram emot en utdragen strid som både tär på psyket och ammunitionen. Usch! Don't even get me started on Psycho Mantis....

Hittade ett nytt brädspel på tradera. When Darkness Comes är ett intressant bräd-/rollspel som släpptes av Twilight Entertainment, men när det inte blev någon större hit är det svårt att få tag på i detta land. Spelet går i alla fall ut på att lösa diverse mysterium (döda monster, desarmera bomber, hitta viktiga föremål etc) som en investigator i bästa Lovecraft anda. En spelare (jag) är spelledare och styr monsterna, fällorna och allt annat skoj spelarna råkar ut för. Nu har jag inte hunnit testa det, men jag har hört och läst att det ska vara ganska mycket rollspelsmoment i spelet och figurerna och brädet används mer för visuell effekt. Lite som alla D&D figurer och rutnät från förr.

Är som nämnt ledig hela helgen. Så jag hoppas verkligen ni har planerat lite rollspel, annars får vi väl återvända till Descent eller något annat som har med tärningar att göra. Finns nog även tid och rum för lite brädspel under tisdag eller torsdag för de intresserade.

Nu ska jag strax gå hem

Kommentarer
Postat av: Edvard

He blir All Flesh såvitt jag vet, och förhoppningsvis kan vi klämma in lite övrigt skoj också.

2007-02-12 @ 17:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback