The White Ship

Idag damp ett paket ner i brevlådan. En drös med Mythos kort fint inplastade i sina boosters. Det är något magiskt med att öppna boosters.. spänningen, lyckan och lukten av nya kort... det är obeskrivligt. Dock känndes det en aning konstigt att sitta och bläddra bland kort jag knappt förstod någonting av. Ska ta och läsa på reglerna ikväll när jag kommer hem. Kommer nog bli två stycken lekar för mig. Hälften av korten jag köpte var från expansionen Dreamlands, så en lek i det temat medan den andra leken får bli en salig blandning av de övriga korten. Lite av en besvikelse var det att jag inte fick några av de riktigt kända gudarna. Fast å andra sidan fick jag 3st helt olika kort på självaste HP Lovecraft, om han är bra är en annan fråga.

Såg Berserk igår på ZTV. Det var sjukt länge sedan jag såg den, men jag vill då minnas att den var bättre än så här. Får se om jag ids följa den, trots allt är den ju inte så överdrivet lång. Naruto struntade jag helt och hållet i. Såg lite av serien när den först kom och redan då tyckte jag att den verkade löjlig. Ikväll hörde jag det rycktas om att Ninja Scroll skulle vara. Om det är serien eller första filmen har jag ingen aning om, förmodligen det senare. Även om den filmen är bland det sämsta som finns i anime-väg har den ändå en speciell plats i hjärtat. Det var ju ändå den första animen man såg, den och Ghost in the Shell. Då hade man ingen aning om att tecknat kunde vara fyllt med så mycket övervåld och nakna bröst.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Meh! jag har ju också en dreamlands lek >:(
hur kan du tycka att naruto är löjligt? det aeger ju ;D

2007-02-28 @ 17:57:48
Postat av: Nick

Mohahaha, nu är du inte ensam i drömmarnas värld. Får se vad jag gör för lek, kanske blir en blandning av "dream-" och "wakeworld". Vet ju ännu inte vilka kort som är bra och dåliga.

Naurto schmaruto :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback