Utopia

Helgen är förbi och snart börjar verkligeheten igen. Vi spelade vidare i All Flesh Must Be Eaten, och jag måste säga att det var ruggigt kul. Vada genom skit i kloaker. Bli jagade av enorma monster i tunnlar. Eldstrider mot soldater. Och så en massa zombies såklart. Det kan inte vara mycket kvar av äventyret vid de här laget. Vi får hoppas att Koggs kokat ihop ett häftigt slut.

Jag lyckades för första gången besegra äventyrarna i Descent. Dock så krävdes det en master-dragon för att få jobbet gjort. Hoppas att jag fått When Darkness Falls tills nästa gång vi ska lira brädspel, för jag känner mig en aning mätt på dungeon-crawl för stunden. Måste även ta och bygga mig en Mythos lek så jag kan pröva på det. Kanske till och med letar upp lite egna kort på nätet vid ett senare tillfälle.

När jag jobbade natt i lördags hade Johan med sig sin laptop och lite film. Det blev Eragon och The Prestige som sågs. Den förstnämnda var väl rätt söt och så. Ingen direkt monster hit i fantasy världen, men då jämförs den ju också med Sagan om Ringen och inte Dungeons & Dragons. The Presitge däremot var en riktigt bra film. Rekommenderas till alla som gillar kändistäta filmer och illusionister. Kort och gott handlar  filmen om Wolverine och Batman som tävlar mot varandra om att göra det bästa tricket, och till slut går det till överstyr och de försöker döda varandra.. typ.

Ett speltips till Edvard och alla andra som gillar strategiska spel i stil med Utopia så måste jag rekommendera
Travian. Man spelar antingen som Romare, Galler eller Germaner. Det gäller att bygga ut sin by, samla råvaror och tillslut bygga upp en arme och slåss. Precis som i Utopia handlar det mycket om siffror och nogrant välja vad man bygger. Kolla in det, nu!

Kommentarer
Postat av: Edvard

Jepp, kickass med zombies och Umbrella-folk. Ska bli spännande att se hur det går. Ska kolla upp det där Travian, men just nu har jag typ 100 saker att göra och spela samtidigt, jävla skola till att vara i vägen.

2007-02-20 @ 11:48:56
Postat av: Edvard

http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?ftgnr=1165089

Ett gäng gamla brädspel.

2007-02-21 @ 09:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback