Descent

Jag har ärligt talat lite dåligt samvete över två saker. Det första är att det var sjukt länge sedan jag införskaffade ett vettigt brädspel, det andra är att killarna knappt fick uppleva charmen i Warhammer Quest innan fyra stycken Ogres gjorde slut på äventyrarna. Därför tänkte jag nu slå två flugor i en smäll som det så underhållande kallas.

Jag ska nämligen införskaffa ett nytt "dungeon crawl" spel vid namn
Descent: Journeys in the Dark som är skapat av mitt favorit företag Fantasy Flight Games. Till skillnad från andra liknande spel handlar det här mycket om kampen mellan spelarna och spelledaren. Spelarna ska i sina quests ha ihjäl ett bossmonster i slutet av varje dungeon, spelledaren i sin tur ska göra allt han kan för att stoppa dem. Enligt folk som spelat Descent ska det fungera rätt bra då spelledaren inte har en sån total kontroll som i exempelvis rollspel.

Ska skicka iväg beställningen på fredag, och leveransen skulle vara mellan 7-10 dagar. Så kanske om någon vecka möts vi nere i hålan igen... [insert evil laughter of choice]

Kommentarer
Postat av: Edvard

Haha, kickass! Du ska inte ha dåligt samvete för WHQ-fadäsen, ibland vill tärningarna helt enkelt en illa. Plus att jag överlevde... ;D

He låter bra det där spelet du snacka om, blir kul att lira. All Flesh på fredag dock, du är väl taggad?

2007-01-24 @ 16:49:29
Postat av: Kubbe

Har fortfarande mardrömmar om kärror med brinnande trollkarlar :D

2007-01-28 @ 18:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback