I don't like the Cogs, but the Cogs like me

- Dom kommer höger!! Höger sa jag!! Akta han har en granat, skjut han innan han taggar! Två från vänster, dom shotgun-rushar! Använd motosågen för h-vete!

Just nu andas och svettas jag Gears of War. Kan inte komma ihåg ett enda spel som fångat mig på ett liknande sätt. Varje omgång är unik. Det gäller att sätta sina kunskaper på prov och testa nya taktiker och lära sig av sina misstag. Hagelbössan är min bästa vän. Det finns alltid tillgänglig på min rygg. Så fort fienden kommit lite för nära är jag redo att likvidera honom. Jag har även börjat lära mig att hantera de lite större bössorna. Sniper Rifle och Torque-Bow har börjat bli livsviktiga för att kunna plocka en motståndare på ett skott. Granaterna är också livsviktiga, men alldeles för svåra att hinna plocka upp före lagkamraterna gör det. För som spelet är just nu är granaterna spelets överlägset bästa vapen. Det förkommer en liten bug som gör det möjligt att fästa, eller "tagga", sina motståndare så att de sprängs i småbitar. Visst ska det vara möjligt att tagga folk, men buggen är att man inte behöver stå brevid dem för att utföra handligen, det räcker om man står typ 2meter ifrån den man vill spränga.

Men Epic är problemen på spåren. Nu i veckan kommer en patch som ska fixa till ett par av buggarna. Dels granatbuggen, men även göra så att folk inte längre kan falla genom marken och hoppa ut ur banan. Dessutom släpps 2st nya banor imorgon. Jag har lite ångest över det. Jag jobbar nämligen 10 timmar imorgon och kommer knappt ha tid över till att testa dem. Det positiva är väl att banorna kommer spelas hela tiden så det finna väl alltid någon server att köra på.

Sophie har återvänt till Azeroth med alla andra. Visst är jag lite avundsjuk på dem. Skulle gärna slösa bort min fritid i Barrens eller genom att jaga murlocs. Men jag har Gears och tänker inte sluta med det förän jag blivit bäst.


Kommentarer
Postat av: Edvard

Inte ALLA andra - jag är fortfarande fri från WoW-träsket. Jag sitter fast med mina gamla vanliga lir... fast kg hade köpt Genji till PS2 och det äger röv, så jag blev sugen på att skaffa mig det också. Dessutom vill jag köpa Yakuza.

Btw. Rollspel i helgen?

2007-01-09 @ 18:43:31
Postat av: Nick

aja, kanske inte alla då. Men vi har alla våra laster och träsk vi vadar omkring i. Funderar på att kanske skaffa Rainbow 6 Vegas till 360, men det får bli när jag är less på Gears.

Jobbar lördag och söndag, kanske kan vara med på fredag..

Postat av: Edvard

Fredag låter bra tycker jag, när vet du om det går för sig?

2007-01-09 @ 20:37:28
Postat av: Kubbe

ge mej internet nu

2007-01-18 @ 17:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback