Things to come

Jag har ingen direkt koll på när Likstorm släpps. Det kan nog dröja bra länge i alla fall. Ty frukta ej mina spelglada vänner. Jag vet inte riktigt vars idén kom ifrån, men plötsligt har jag ett riktigt bra äventyr på gång. Nu blir det upp till Toste, Grim, Taulu och Drejke att rädda hela Haven från undergång. För att ge er en liten ledtråd på vad som komma skall kanske ni minns vad Bjarnskogen bestod av.

Nu gäller det bara att se till att vi kan få ihop de fyra äventyrarna på ett bra sätt. Toste och Grim är inga problem. Taulu vet jag också hur jag ska skriva in i berättelsen. Då är det bara Drejke kvar. Vars han håller hus har jag ingen koll på. Inte sedan han plötsligt försvann innan de begav sig till skogen. KG får helt enkelt hjälpa mig med den biten. Angående Taulu och hans magiska utveckling så ska jag inte avslöja något, men han kommer garantera kunna göra mer än att kasta sten.

De senaste dygnen har jag tokspelat Gears of War. Det är helt sjukt att jag inte blivit less det än. Varje omgång känns ny och fräsh. Nya spelare innebär nya stratergier. Det är en extrem skillnad att spela i ett lag där man kan snacka med sina medspelare mot ett där alla springar och försöker ta alla frags på egenhand. Med den nya patchen som kom i veckan har det blivit (ännu) svårare att döda folk. Shotgun kräver precision för att döda någon på ett skott. Granater är svårare att fästa på folk. Mitt nya weapon-of-chocie har blivit sniper rifle. Inte kanske för att jag är så super bra på att skjuta folk i huvudet med den. Men ett skott i magen och ett slag med kolven dödar vem som helst.

Nu funderar jag på att skaffa Oblivion till min 360. Är sugen på det och när man kollar priserna på tradera så kan man få det för en billig peng. Kanske ska man även passa på att skaffa lite fler spel då också...

Kommentarer
Postat av: Edvard

Åhå, det är ting i rullning i DoD ser jag? Utmerckt...

Jag tycker du ska skaffa Oblivion, det är helt klart ett bra spel. Tyvärr så har det av någon anleding inte riktigt samma staying power som de gamla klassiska Baldur's Gate och Icewind Dale-spelen (som jag fortfarande efter X antal år inte är less på och fortfarande spelar, efter att faktiskt ha blivit lite småless på Oblivion).

Oblivion var bäst riktigt i början och då var det riktigt bra. Någon direkt hållbarhet har det tyvärr inte riktigt visat sig ha... därför avundas jag dig lite grann som fortfarande har kvar att starta det för första gången.

2007-01-15 @ 12:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback