Ashes of Middenheim

Igår var det dags för ytterligare en strid för mina dvärgar. Edvards kaos arme stod än en gång för motståndet. Skillnaden denna gång var att jag hade med Slayers, Gyrocopter och Anvil of Doom. Och det var väl framförallt den sistnämnda som avgjorde slaget till min fördel. Redan första rundan lyckades jag med att få in en Ancient Rune of Smite & Ruin, med andra ord så stoppade jag Edvards flygande enheter plus ett gäng med hetsiga norrmän på hästar (mauraders). Som vanligt rullade jag även rätt bra med tärningarna, de allra flesta dvärgarna överlevde vad än Edvard kastade på dem. Det enda som inte riktigt gick min väg var att dispella hans magi, nästan varje gång slog jag 1 ifrån att lyckas. Nåja, det slutade med en draw till min fördel. Nästa arme att besegra är Koggs goblin arme, som på något märkligt sätt lyckades få en draw mot Johannes demon-arme från helvetet.

På rollspelsfronten är det lite nytt på gång. Både Ashes of Middenheim till WHRP och Invasion of Theed till Star Ward D20 har blivit beställda. Så någon form utan bus finns att se fram emot nästa helg. Orsaken till mitt frikostiga inhandlande beror på att mitt konto blivit fyllt med pengar. Jag har ju egentligen inte jobbat sådär överdrivet mycket eller så, men jag har lyckats spara flera tusen från förra lönen.

Jag har ju hunnit fundera på om man ska införskaffa en PS3 eller Wii. Men nu när jag funderat ett tag lutar det mest på att jag kommer införskaffa mig en ny PC. Jag är ju inte världens största fan av datorer och dess spelutbud, men Dungeons & Dragons - Online har faktiskt fångat mitt intresse riktigt ordentligt. Skulle vara riktigt kul om jag kunde spela samtidigt som Sophie och inte behöva dela på samma dator och konto. Ska nog höra med min far om han kanske kan fixa en sweet deal till mig så jag kan få lika bra dator som min 10-åriga lilla syster.

Kommentarer
Postat av: Edvard

Inte kul när lillasyrran har bättre dator än en själv. :D

Riktigt jämn match igår ju, de jämna är alltid de bästa!

2007-03-24 @ 14:18:54
Postat av: Kubbe

hoppas på ashes till helgen... om jag inte får vara en eshin assassin så river jag stället :P

2007-03-25 @ 20:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback