Invasion of Theed

Idag dök mitt exemplar av Invasion of Theed upp i posten. Det skulle vara ett färdigt äventyr till Star Wars D20, trodde jag... Det jag fick hem var en box med regler, äventyr, spelplan och små brickor. Inget direkt brädspel var det tal om heller. Utan mer ett äventyr som utspelar sig samtidigt som episode 1 med förenklade regler och färdiga karaktärer. Att spela det som det kom känns lite små löjligt, men det går absolut att enkelt få det till något bättre. Jag ska så fort jag får tid sätta ihop det med lite eget skrivet material.

Upptäckte även att Ashes of Middenheim är uppföljningen på äventyret Through the Drakwald som förljer med i grundboken. Förhoppningsvis har inte Edvard och gänget hunnit läsa eller spela det. Tänkte att det kunde bli en passande rollspels session i helgen. Det är dock en aning kort, så jag tänkte passa på att skriva till lite eget så att det räcker för en kväll nu när jag är på jobbet. Så jag hoppas att ni vässar yxorna och plockar fram alla Sigamar syboler, för nu blir det dags att spöa kaos oknytt!!!

(Till Edvard, KG, Kubbe, Sophie och Mats)

Vet ni redan nu vad ni vill spela för slags karaktär - ras, klass, bakgrund - skriv det gärna som kommentar så kanske jag kan skriva in lite extra för er i äventyret. E.x ge en Tomb Robber möjlighet att hitta en oplundrad gravkammare etc.


Kommentarer
Postat av: Edvard

Hoppas det är på fredag vi tänkt spela för jag kan int på lördag.

2007-03-27 @ 23:27:33
Postat av: Sophie

Theif!

Postat av: Nick

Dang! >_<
Tänkte att vi kunde spela på lördag eftersom jag jobbar hela fredagen.... och nästa helg jobbar jag från tors - sön, vilket betyder att det kommer ta ett tag innan vi kan dra igång WHRP kampanjen :(
Nåja, vi kanske är mer taggade då det väl börjas

2007-03-28 @ 10:12:25
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback