Stormreach

Vaknade rätt tidigt imorse, och eftersom vi sov i vardagsrummet var det inte läge att slå igång teven och röja i Gears eller Turtles. Istället tog jag tillfället i akt och testade på Sophies Dungeons & Dragons - Online. Det är ju betydligt roligare än vad jag minns att det var. Majoriteten av onlinefolket håller ju till i WoW så antalet puckon är ganska lågt. Med lite tur kan man ju till och med hitta riktigta D&D nördar på låga levels, vilket är guld värt.

Sen har ju ett par nya saker hänt sedan releasen. Dark Elves är en spelbar ras. Man kan spela i stort sett alla dungeons fram till level 6 solo. Sen har det väl kommit till ett stort antal föremål som jag aldrig haft någon koll på. Vidare så är det på gång en ny stor patch med half-orcs, Monks och ett nytt level tak på 14. Myckrt skoj med andra ord. Nu saknas som vanligt bara en egen dator som pallar med grafik kraven. Ska försöka vara rikitgt snäll så att min pappa kanske sponsrar med lite pengar till en ny laptop när jag fyller år.

Imorgon är det dags för ett återbesök i Warhammer världen. Sist jag spelade var med Johannes dvärgar mot hans demon arme. Det blev inget lyckligt slut för de små skäggiga männen. Att bekämpa en flygande demon-prins blev lite väl för svårt och endast mina Iron Breakers som vaktade en lord på en oath-stone stod emot anstormningen. Förmodligen har jag en liknande situation att se fram emot imorgon. Jag har ingen större koll på vad Edvard spelar dock. Han har ju lite av varje, men jag förväntar mig att antingen möta en kaos hord eller möjligtvis krigande-hundar.

Mitt största bekymmer är dock min egen arme. Eftersom jag spelar med Johannes figurer är mina valmöjligheter en aning begränsade och jag avskyr verkligen att proxa även om det är tillåtet. Och sen har jag ju problem med att sikta med mina kanoner. Det här blir ju första gången någonsin jag spelar med en arme som har vapen som kräver att man ska gissa ett avstånd till sitt mål. Det blir nog att investera en hel del poäng i magiska runor, eller att helt enkelt spela med en jäkla massa bolt throwers.

Jag har väl inte direkt planerat att vinna detta slag, men jag siktar då på att ställa till med så mycket problem som möjligt och att ha kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback