Not for rent, sale or E-Bay

Tack vare Kubbe fick jag länken till den brilliant hemsidan http://tv-links.co.uk där man kan finna otroliga mängder film, serier och anime. Man behöver inte ens ladda hem dem utan man kan direkt se dem över nätet. Utan att ha någon direkt större aning om vars jag skulle börja fick jag syn på Spider-Man 3. Jag är fullt medveten om att den ska ses på bio, men eftersom jag sällan eller aldrig har möjlihet att gå på bio fick det bli dataskärmen denna gång.
Inte helt oväntat var filmen helt brilliant. En hjälte mot 3 skurkar i en tre timmars action-fest kan inte gå fel. Och trots att jag inte gillar seriens val av skådespelare, särskilt Eric från That 70's show, kunde jag bortse från dem och bara njuta av allt som filmen bjöd på.

Efter filmen tog jag tag i serietittandet. Både Heroes och Dexter är serier jag länge väntat på att se, och jag har nu kommit överens med Sophie att vi ska försöka se dem tillsammans. För de som inte känner till handlar Heroes om människor som har övermänskliga krafter - En "odödlig" Cheerleader, en nördig japan som kan böja tid och rum och en konstnär som kan måla framtiden - för att nämna några. Sedan verkar serien även innehålla en super-skurk som sakta börjar presenteras. Dexter kan man väl likna med en blandning av American Psycho och Noir. En polis/blod-expert som tar lagen i egna händer och dödar de han anser är "onda".

Även anime-serierna fick sig en kvick genomgång. Hittade ett par intressanta som Blood+ och Death Note. Den förstnämnda verkar vara en serie på samma tema som filmen Blood, om vampyr-flickan som jagar sin egen sort. Death Note handlar om den unge skolpojken Light som kommer över ett antecknigsblock med en lista över folk som dött, och när han skriver in ett namn omkommer även den personen. Dock såg jag bara första avsnittet av den serien så jag vet inte rikigt vad han tänker nyttja boken till, men den var snyggt animerad och verkar lovande.


Kommentarer
Postat av: kubbe

heroes är förövrigt riktigt grym serie...

2007-05-09 @ 15:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback