The World of World of Warcraft

Nytt brädspel på gång. Nu innan helgen så kommer jag beställa World of Warcraft - The Boardgame från Fantasy Fligth Games. Känner att det är dags för ett nytt fett brädspel då Descent börjar kännas lite tradigt. Det sköna med WoW är att man spelar i två lag. Alliance mot Horde. Målet är att bli det första laget att besegra en av de tre "bossarn", hinner man inte det innan 30 turns blir det en avgörande PvP strid. Alla raser utom Blood-Elfs och Draenei är representerade, och lika så alla klasser på varje sida. Kommer nog även ta och beställa den första expansionen på en gång som innehåller nästan 500 nya kort i form av skills, talent, uppdrag och annat bus. Enligt många recensioner kan det bli rätt enformigt med de få uppdragen som följer med i starten. En Burning Crusade expansion är ju planerad men har inte hunnit komma än.

I LotrO flyter det på sakta men säkert. Är bara lvl 34 än, men är sjukt nära att bli 35 och få inhandla mitt mount. Gäller bara att jag sparar ihop ca 500 silver till för att ha råd. Jag har varit sjukt snål och inte köpt några av de passiva skillsen sedan lvl 27. Gjorde även den första instancen med mitt Kinship igår. Vi for till en grotta som hette "Etten Caves", där härjade en massa troll och hillmen. Grottan var sjukt stor och igen i gruppen hade tidigare varit där så det började med att vi gick vilse och kom tillbaka till början. Innan vi till slut hittade rätt hade vi dödat över 160 troll och en mindre grupp med hillmens. Det jävliga var dock att vi wipeade mot bossen då han re-spawnade(!) efter bara några sekunder. Jag svor och gormade och blev tvungen att göra om skiten senare på kvällen. Nu återstår det i alla fall inte mycket innan jag får lämna North Downs och leta nya jaktmarker. Jag ser framemot att hitta lite solo-quests då jag varit fast med ca 30 fellowship quests den senaste tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback