Rock Band

Till helgen är jag ledig, vilket ofta brukar medföra att vi spelar rollspel. Men det blir nog inte av den här helgen, främst för att jag känner mig rätt knäckt mentalt efter att ha jobbat väldigt mycket de senaste 2 veckorna. Dock så utesluter jag inte att vi kan hitta på något annat, typ film eller brädspel. Finns ju WoW, Decent eller Blood Royal om man vill spela något tidkrävande. Annars kan man alltid bara ta det lungt med en film eller något. Är som sagt öppen för förslag så länge jag inte behöver vara spelledare och försöka hålla Magnus och Adolf i styr.

Har blivit grymt sugen på figurspel den senaste tiden, kanske för att man dumt nog surfar in både på 
http://www.warseer.com/ och http://www.warhammer.com/ . Synd bara att dess spel ska vara så grymt tidskrävande och att man har både terräng, vänner och tid att investera i målning. Jag hittade Axis & Allies starter set för 148:- på SFBok, där får man med färdigmålade miniatyrer, regler och allt man behöver för att 2st ska kunna spela det. Men samtidigt är det en liten röst på min ena axel som säger att jag ska sluta köpa massa småspel som bara hamnar i hyllan efter 1-2 gånger. Om bara rösten på min andra axel kunde sluta ge mig en massa ideér om spel.


Jag och Sophie funderar på att skaffa Rock Band när det släpps. Gitarr, Trummor och Mick plus en massa bra musik låter som en riktigt bra investering, plus att man alltid har någon att spela det med. En prislapp på 2000:- känns dock lite väl saftig, vi får väl se hur det blir när det väl släpps här.


I Mass Effect har jag haft min första boss-strid som verkligen tog på mina nerver. Än så länge har inga strider varit direkt svåra, de gånger man dött har varit av ren klantighet. Men denna fight var verkligen svår. Inte nog med att bossen bombade en med "magi", hon hade dessutom ett ton med anhängare som kunde ta ut min grupp på egenhand. Efter drygt 10-12 försök hittade jag en statergi som fungerade. Nu har jag i alla fall fått börja utforska rymden lite som jag vill, och spelet börjar verkligen kännas enormt när man ser antalet system och planeter som finns.


Kommentarer
Postat av: Bettie

rekommenderar rock band varmt! alskar det :) ar valdigt svart att slita sig och det ar verkligen ett skitkul och socialt spel. har ni mycket folk over som gillar GH och liknande spel, kop det! vart varenda krona!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback