Replaced

Är helt sjukt trött i kroppen idag, trots att jag gick och la mig tidigt igår. Troligtvis håller jag nog på att bli sjuk, vilket är passande då jag strax är ledig i 2 dagarn innan helgen. Mår jag fortfarande så här kasst när jag kommer hem lär jag med största sannolikhet sjukanmäla mig. Föresten så fick jag mina spel igår, bara jag som är så ruskigt omodern att jag inte visste att man får AVI:n via SMS. Det var först efter att jag lyckats hitta mitt kolli-id på posten som jag läste att ett SMS skickats till mig. Kort därefter befann jag mig på Konsum. Dessvärre var klockan rätt mycket redan då, så jag han nätt och jämt testa dem.

NHL 08 var vad jag hade förväntat mig. Dock är jag väldigt ovan att spela hockey med två analog spakar, men det är intressant att styra spelaren med den vänstra och klubban med den högra. Man fick ju se ett par riktigt snygga finter och mål, dock var det datorn som gjorde de mot mig. Själv spelade man som värsta Korpen laget. Helt utan samspel gled man runt och tacklade omkull spelare och sköt från alla omöjlig vinklar. Lyckligtvis gav min spelstil resultat och jag vann oväntat min debut match med 4-1. Idag väntar nog lite mer motstånd och kanske ska man inleda en säsong som alltid är spelens höjdpunkter.

Blue Dragon föll mig också helt i smaken. Akiras karaktärs design är felfri om man kan uppskatta Dragon Quest och Dragon Ball vill säga. Blev drygt en timmes spelande innan jag blev tvungen att gå och lägga mig, men man fick ju testa på ett par strider och även första boss-fighten. Själva stridsystemet bjuder ju inte på några direkta nyheter. De är turnbaserade och magier går att ladda upp för kraftigare effekt, ju längre man laddar dessto fler turer hinner gå. Dock är känner jag mig som den enda i världen som saknar random encounters , för nu är jag bara förvirrad. Ska jag springar och slåss mot så många som möjligt eller ska jag försöka ta mig framåt i spelet?

I helgen blir det föresten inget spelande. KG och Edvard kommer inte till Piteå och jag jobbar ändå, så för mig blir det en lungn helg så att jag kan vila upp mig. Däremot helgen därefter vänter ett par lediga dagar, så då jävlar blir det ett och annat. Det kräver jag.

image121

Kommentarer
Postat av: Kubbe

nått kan vi väl hitta på? typ se film? vill lira lite NHL :D

2007-10-04 @ 16:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback