Warhammer, warhammer, warhammer...

Fem tappra hjältar fortsatte att äventyra i lördags. Det blev äntligen dags att fortsätta med kampanjen i WHRP som legat och samlat damm alldels för länge. Ett rätt lyckat äventyr må jag säga även om Kurt i stort sett ligger på dödsbädden efter en fruktansvärt virus. Till skillnad från de tidigare omgångarna av dektektivarbete och dialog bestod denna omgång till störst del av dungeon crawl och allmänt monster dödande. Jag passade även på att avrunda äventyret med en cliffhanger, så nu hoppas jag att vi kan fortsätta äventyret så snart som möjligt. Jag jobbar visserligen i helgen men bara 6.45-14.45 vilket inte bör ställa till med allt för mycket problem. Om nu inte KG har möjlighet att komma ner även nästa helg kan vi i alla fall forstätta med Shadowrun.

Igår tog jag även upp Dawn of War. Blev klar med marine kampanjen efter en rätt mesig slutstrid. På den korta resan lärde jag mig i alla fall att älska termintors och dreadnaughts med deep strike. Aldrig tidigare har någon chaos arme blivit bombad av så många trupper på så kort tid. Plockade även upp fortsättningen - Winter Assult - för att ge det ett försök. Efter att ha spelet första uppdraget med Imperial Guards insåg jag hur mycket jag saknar mina hårda Space Marines. Det är en enorm skillnad att spela med billiga trupper man konstant måste underhållas och bepansrade monster som sliter ner motståndare på några sekunder. Kanske är det lika bra att kasta sig in i tredje delen där man får vara Necrons som alla vet är grymmast i universum.

Idag håller jag verkligen tummarna för att mina spel kommer, annars blir jag nog tvungen att ringa till någon och skälla. Är så sjukt pepp på att spela hockey, har ju inte gjort det sedan besvikelsen 06 där spelet åkte tillbaka till EB efter bara några dagars spelande. Om nu mot förmodan det här skulle visa sig vara ett skitspel kan jag ju alltid falla tillbaka på Blue Dragon.

Har förövrigt en total jävla skitdag på jobbet. Fått förlängt pass till 15.00 dvs jag jobbar nio timmar idag. Det ringer som fan eftersom det är måndag morgon. Det program vi sköter frisk- och sjukanmälningar med buggar och bråkar hela tiden. Schinderl Hiss som vi tar emot felanmälan åt på kvällstid har extremt många sjuka så vi måste ha det heldag, vilket i sin tur betyder att det ringer hela jävla tiden en massa korkade och sjuka människor. Ta mig hem!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback