Awakening the Four Blue Months

Det är mitt i natten och jag håller på att somna. Efter fyra nätter av slösurfande kommer jag inte direkt på något vettigt att göra (som vanligt?), så jag tänkte för att hålla mig själv vaken skriva lite om de serier jag för närvarnade följer och som nyss börjat med nya säsonger. En viss spoiler lär dyka upp i den här bloggen så läs resten på egen risk.... eller nått...



Family Guy - "The Blue Harvest"
image118
Premiären för säsong 6 inleds av ett timmes långt avsnitt i Star Wars tema där hela A New Hope tolkas på extremt roligt och smart sätt. Efter ett plötsligt strömavbrott i huset ska Peter berätta "the greatest story ever told". Jag hade utan problem kunnat se det här som en lång film. Håller tummarna på att man kanske kan få en någon form utav uppföljare eller kanske en tolkning av någon annan "nörd-klassiker", typ Sagan om Ringen?



Avatar the Last Airbender - "The Awakening"

image119

Säsong tre, eller bok tre som det kallas i det här fallet handlar om Aangs resa till att lära sig konsten att bända eld. Efter det dramatiska slutet i säsong två vaknar Aang upp som en fånge i Eld Nationen, men som vanligt är inte saker och ting vad de ser ut att vara. Jag antar att det är rätt många som missat den här serien då det är Nikelodeon själva som producerat den, men jag lovar att den håller extremt hög klass och är faktiskt mycket bättre än de flesta Anime serierna jag har sett. Även om den främst riktar sig till barn finns det mycket djup i serien och hela den värld som den utspelar sig i skulle göra sig utmärkt i ett rollspel. Kanske Exalted med lite modifikationer?


Heroes - "Four Months Later"

image120

Efter en extremt lång väntar inleds äntligen fortsättningen på världes absolut bästa serie ever! Som titeln avslöjar får vi följa hjältarna 4 månader efter kampen mot Sylar. Hiro åkte tillbaka i tiden och fick sig en ordentlig överraskning när han mötte ägaren till sitt legendariska svärd. Claires och hennes familj har bytt stad och lever under nya identiteter i hopp om att kunna hålla sig gömda och börja om på nytt, men på Claires nya skola är hon inte ensammen med förmågor. Matt och Molly har påbörjat ett nytt liv, men Molly förföljs av mardrömmar medan Matt klättrar i karriär stegen. Två helt nya sydamerikanska karaktärer introduceras och det verkar som att en av dem har en fruktansvärd kraft som dödar alla i hennes närhet. Men den största tankeställaren är från bilden ovan. Vem är det egentligen som Peter ser i sin spegelbild? Sig själv, sin bror, framtiden, det förflutna? Självklart slutar avsnittet med en ordentlig cliff-hanger i en Irländsk hamn, där några brottslingar bryter upp en kontainer med ...

Nyfiken som jag är har jag naturligtvis försökt komma över så mycket info från forum och dylikt. Det enda vettiga jag lyckats komma över är att denna säsong främst kommer handla om "de äldre hjältarna" och hur de andra försöker få ett normalt liv igen. Men jag gissar att det bara dröjer några avsnitt innan nästa nemesis alá Syler dyker upp.



Eh... just ja... om helgen. Jag känner redan nu att jag kommer vara extremt tärd. Så jag förslår att vi avvaktar med rollspel eller vad vi nu ska hitta på tills på lördag. Jag har absolut inget emot att hitta på något idag med, bara det inte kräver så mycket av mig. Om inte annat kan vi testa mitt nya köksbord med lite brädspel. Keep in touch!

Kommentarer
Postat av: Edvard

Då drar vi rollspel på lördag då, it's a deal! Om du inte är alltför tärd så kommer då i alla fall gärna jag förbi ikväll och lirar lite brädspel eller vad vi kan hitta på. Tror säkert resten av posset är på också.

2007-09-28 @ 09:10:34
Postat av: Krille

Åh herregud Avatar! *dör* Maybe you should buy the game, cuz I heard the story is real good =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback