Cockfight

Första delen i våran Blood Bowl (aka www.fumbbl.com) har börjat. Min första match blev mot Sammes Undead lag som är fyllt av Mumier och annat elände. Ett mycket slagkraftigt lag omän de möjlgitvis saknar ordentliga målgörare i sitt lag, tyvärr innehåller mitt Chaos Dwarf lag samma brister.

Matchen började i alla fall bra genom att han tappade bollen på sin egen planhalva, vilket gav mig möjlighet att plocka upp den med en Bull Centaur och fixa ett mål rätt tidigt i matchen. Själv slagsmålsfronten förlorade jag stort. Blev tvungen att använda alla mina 6 dvärgar som en köttmur, vilket Samme inte var sen att utnyttja. En dvärg miste sitt liv rätt tidigt, vilket också gav han en extra zombie, men en annan dvärg blev så pass skadad att han missar nästa match. Till mitt försvar lyckades jag i alla fall skapa lite elände genom att bryta benet på en av hans Ghouls.

Andra halvleken såg ut att bli väldigt dyster då jag var två man kort och hans mumier fick leva rövare i fronten utan att jag på något sätt kunde stoppa dem. Bollen hamnade i den fetaste klungan jag sett, där alla spelare på plan var delaktiga i att få tag på bollen. Lyckligtvis hade jag tärningsgudarna på min sida då bollen plötsligt landade hos min andra Bull Centaur. Det var inte så mycket att göra för mig utom att dryga mig tills sista rundan för att peta in 2-0 målet, vilket också blev slutresultatet. Fick även en hel del pengar av matchen vilket gjorde att jag kunde anställa en ny dvärg. Nästa vecka så väntar Andreas Dark Elfs på spö, men innan dess ska han möta Gabbes Goblin (och Troll) lag, vilket jag hoppas kommer mjuka upp honom en aning.

Kvällen avrundades på MSN där Marcus avslöjade varför han vill spela i våran liga.

image228

Kommentarer
Postat av: Kubbe

GO MACCE!

2008-04-23 @ 14:53:25
Postat av: Macce

Ey, hann ju ändra snabbt.

2008-04-28 @ 20:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback