Iyanden

Det må väl vara att KG har peppat upp sig för 40K, men nu har peppen runnit över till mig också. Tror jag spenderat de senaste då dagarna med att bara surfa runt på nätet och kollat in modeller, strategier och hur man eventuellt kan bygga upp terräng här hemma. Jag kom även till insikt att jag inte vill spela Necrons, främst för att de har endast ett fåtal modeller jag gillar - Destroyers och Wraiths - men även för att jag känner för något nytt och mer omväxlande. Så lotten föll på Eldar. Och för att vara mer exakt så blir temat Iyanden, den värld som förlorat allt i kriget mot Nidz och deras arme består främst av både Wraithguards och Wraithlords.

Både deras Codex och en Farseer med Warlocks har blivit beställda. Får bli efter nästa lön som man kanske siktar in sig på att skaffa stommen i sin armé. För en Wratihguard kostar närmare 100:- styck (beroende på vars ifrån man beställer) och jag behöver minst 10 till att börja med. Sen självklart färg på det, för som jag skrev i mitt tidigare inlägg så är jag redo för att verkligen sätta mig ner och ta mig tiden som krävs.

image210

Wraithlord, Wraithguards och Warlock, alla målade i Iyanden färg temat.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

är också sugen på att måla... när ska vi hämta mitt bord då? får ta och planlägga någon målarträff hos mats eller nå...

2008-04-01 @ 13:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback