Goddamned Wookiees

Ofta är lösningen på problemet så enkelt och nära till hands att det bara känns dumt när man väl fått det att fungera. Jag pratar självklart om problemet med att få igång Team Fortress 2. Efter att sökt igenom dussintals forum utan någon vettig lösning satt jag och snackade med Hajsis då det slog mig, och det slog tydligen honom också eftersom han sa det i samma stund (crazy minds think alike). Självklart så saknade jag Directx eftersom min dator är nyformaterad, duh!

Så nu har jag i alla fall hunnit med att spela TF2 ett tag. Det är lite småcharmigt att se 5-6 Heavys springa runt och äta mackor titt som tätt. Faktiskt är det inte lika många som tidigare som nöter "den senaste" klassen som tidigare. Visst är det en märkbard ökning bland tjockisar - men också på deras bästa vän Medic och deras största fiende Sniper. Än så länge har jag inte märkt av Natascha (aka slow-gun) särskilt mycket. Visst blir det svårt att springa i skydd, men så länge ingen annan också skjuter på dig hinner du oftast undan. Den stora behålningen med spelet kom med Arena gameplayet. Lika många i varje lag och inga re-spawns. Enda gången man spelar public och kan kolla sina skills.

I den övriga spelvärlden är det 2 andra stora nyheter man gottar sig i. Warhammer Online har fått sig en ny lång och fin
trailer man kan vila ögonen på, men frågar ni mig är det för få dvärgar i den. Nu sitter man och räknar ner till betan så man får chans att kolla vad datorn klarar av i grafikväg, mer RAM kommer det ändå att behövas. Den andra nyheten är också i trailer väg och i warhammer, fast dock 40K. Dawn of War 2 har fått sig en lite längre trailer där den nya rasen avslöjas. Fan-boys världen över gör vågen för att någon äntligen har lyssnat på dem.


Kommentarer
Postat av: Rosen

Vi borde slå ihop vara huvven, om vad starka vi skulle ha varit då! ;)

2008-08-24 @ 14:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback