The war has arrived

Då var 1250p duellen mot Space Orks över. Vi spelade ett mission med 3st objectives. Den som höll flest innan spelet var slut vann. Min lista blev kanske inte som jag hade tänkt mig med tanke på att jag saknar vissa modeller, men valde att proxa en extra Wraithlord och fem stycken Pathfinders.

Spelet inleddes på värsta möjliga sätt. Orkerna fick första turen men saknade några riktiga mål att skjuta på, så hans Killa Kanz lobbade iväg ett par bomber mot en Wraithlord som på ett mirakulöst sätt scattrade iväg och sänkte min Farseer som stod i rätt bra skydd (tyckte jag). Resten av spelet beståd av att den gröna massan sakta närmade sig min front medan jag sakta försökte minimera deras antal. Jag lyckades aldrig riktigt göra någon ordentlig skada bland Orkerna och fick se mig rätt enkelt besegrad. Mitt största misstag var nog ändå att jag valde fel sida att ställa upp på, han fick 2 objectivs alldeles för enkelt och jag hade inte mycket som kunde ta över dem samtidigt som jag höll borta majoriteten av Orkerna.

Warhammer Online har äntligen fått sig ett release datum och kommer att dyka upp 18 September, så det blir att använda mina resterande semsterdagar till att bo framför datorn.

Kommentarer
Postat av: Kristoffer "Omnissiah" GustafsonKr

Måste ju fylla i här att din Farseer inte skulle dött och dina Fire Dragons hade fått slå för pinning. Hade nog gjort stor skillnad på döda Orker.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback