Never gonna give you up

"Sommaren är kort, det mesta regnar bort" finns det ju någon jävel som sjunger som att det vore någonting bra. Löven utanför mitt fönster börjar redan gulna och jag kan se min egen andedräkt på morgonen när jag går till jobbet. Även om hösten mest är blöt och kall så finns det ett par födelar som följer med den. De kommer riktigt många bra spel och man behöver aldrig någon ursäkt för att sitta inne och mögla. Fast i slutändan kommer jag nog ändå bara sitta med ett eller två spel resten av hösten. Warhammer Online och Team Fortress 2 som bara blir bättre och bättre för varje patch Valve ger oss.

På tal om det så läste jag att alla TF2 uppdateringar är tänkta till Xbox också. Problemet är bara att det är inte Valve själva som gör konverteringen över till konsol vilket innebär att det "måste" läggas en prislapp på kalaset. Microsoft visar sitt rätt ansikte som penga-sugande-horor. Nåja, skönt att man investerade lite pengar på PC versionen så man kan gotta sig till allt som är gratis.

Angående WAR så har jag sagt att det kommer bli som början på ett förhållande. Räkna inte med att jag kommer vara anträffbar de första 30 dagarna. Det är snudd på abstinens behov till ett MMO. Jag har inte suttit med något sedan WoW för väldigt många månader sen. De korta 1-2 veckors besöken jag gjort i ett par andra spel under tiden räknar jag inte med.


Too Human som var ett spel jag såg fram emot ser ut att bli en riktigt besvikelse. Efter att ha sett Gametrailers recension lär det nog inte bli ett köp för min del. Fokus ser ut att vara lagt på samlandet av föremål och att förädla dem på diverse sätt. Striderna ser nästan lika klumpiga ut som i Alone in the Dark och kameran går ej att kontrollera. Nä du, mina kommande köp till 360 kommer att vara Civ Revolution och Force Unleashed.

Börjar bli riktigt sugen på att inhandla lite nördig litteratur, också. Dels borde jag verkligen ta tag i George R R Matrin böckerna men jag är nästan mer pepp på lite warhammer litteratur. Såg att en bok om Nagash liv nyss har släppts och det finns rätt många och billiga pocketböcker som jag kan tänkas äga.


Kommentarer
Postat av: Björn

Prioritera alltid George RR Martin! Har du inte läst "A Song of Ice and Fire"?

Postat av: Kubbe

Open-Beta finns att ladda hem nu

2008-08-29 @ 19:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback