MMO 2.0.0.9

MMO är stort på tapeten precis som vanligt hos familjen Berg/Wendleman. WotLK spelas lite halvhjärtat då och då i brist på annat. Visst, det är inget fel på WoW, det är precis som förut. Folk flyger fram till Level 80 i ljusetshastighet bara så att dom inte ska missa något. Det känns relativt ensamt nu att springa runt i någon av de två första zonera och questa. Men jag trivs med det. Kanske är det min nya inställning som gjort spelet lite roligare. Det handlar inte längre om att skynda på och hinna levla innan solen går ner och få den bästa utrustningen. Nä, för en gångs skull så sitter jag faktiskt och läser alla questar och stannar upp då och då för att prata med folk man träffar. Jag trivs i mitt lilla singel-player WoW helt enkelt.

WAR släpper nu i dagarna sin efterlängtade
patch med 2 nya klasser samt en ordentlig uppgradering för alla andra klasser. Jag ser verkligen fram emot att återvända till det spelet när jag flyttat in till den nya bostaden. För Warhammer är alltid Warhammer och har alltid haft en speciell plats i mitt lill nörd hjärta. Förhoppningsvis har spelet blivit av med alla sina "barnsjukdommar" och kan börja konkurera på allvar med övriga spel i genren. För PvP/RvR är riktigt kul när man är på det humöret.

Sen så kan det även bli aktuellt att återvända till D&D Online till Jul eftersom ett par kompisar har införskaffat det spelet. Och har man en full grupp till det, dvs Cleric / Warrior / Rogue / Wizard / Ranger, så kan det bli minst lika roligt som våra rollspelskvällar vi brukade ha.


Kommentarer
Postat av: Kubbe

Ja. vad hände med dom egentligen? I miss them...

2008-12-04 @ 18:43:06
Postat av: Edvard

Jag har varit dålig på dem på sistone, men lovar bättring i framtiden. När både skola och flickvän på annan ort drar i en så blir det svårt som fan att hinna med något annat.

2008-12-05 @ 02:35:33
Postat av: Nick

Aja, nu är det ju inget som säger att rollspelkvällarna är förbi. Tvärtom skulle jag vilja påstå. När vi nästan blir grannar med Kubbe och det är bara en tidsfråga innan Koggs byter stad ska vi nog se en ordentligt uppsving på rollspelsfronten. Sen om nu Edvard envist tycker att skola och fru är viktigare så har jag ett extra rum vi kan låsa in honom i och tvinga honom spelleda och skriva nytt material om dagarna :D

Postat av: Kubbe

låter som en plan tycker jag :P

2008-12-05 @ 17:16:35
Postat av: Emma

Klockren bild och kommentar ^^.

2008-12-07 @ 02:55:23
URL: http://aeonis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback