Hurry up!

Flytten är nu fasligt nära. Det märks inte minnst på det berg med kartonger som tar upp större plats av vårat nuvarande hem. Efter helgen är det dags att hämta nyckel och börja köra lådor. Blir kanske inte så mycket för min del då jag jobbar för det mesta, särskilt nu också då en tjej blivit sjukskriven och det är en helvetes massa pass som nu måste fyllas upp under decemeber månad. Blir inte så mycket fritid för mig, men förhoppningsvis en fin peng istället som kompensation. Målet är ju att kanske i januari har råd med både platt-tv och surround ljud. Den som lever får se.

Under de dagar jag har kunnat så har jag spelat WoW så gott jag kunnat. Sophie har redan återvänt till WAR där jag kanske gör henne sällskap efter Jul. Jag har bett henne regga namnet åt en Goblin Shaman åt mig som jag förmodligen kommer att börja spela med. Det har ju hänt mycket där sedan senaste patchen, och Sophie raidar Keeps varje kväll och samlar epic-loot, samt att alla klasser nu ska ha blivit mer balanserade och bättre. Mycket talar för att detta är det bästa alternativet om man inte är ute efter ett strikt PvE spel som typ WoW eller LotRO.

I The Final Gathering, som mitt WoW guild heter, är det full rulle. Har blivit riktigt bra vänner med rätt många och vi nöter instancer tillsammans så ofta vi kan. I brist på höglevlade tanks i vårt gille har jag speccat om min Death Knight till en Unholy/Tank som faktiskt funkar väldigt bra. Måste säga att det är betydligt enklare att hålla aggro som DK i förhållande till min Druid. Enda gången jag fått kämpa är när jag hade med mig 2st level 80 DPS klasser i samma grupp. Jag är inte långt ifrån att ta level 76 nu, men jag har tappat lite av lusten att questa just nu. Instancer är det enda som står på menyn och favoriten the Violet Hold har jag snart spelat ett dussin gånger. En helt underbar instance som bara tar ~20 minuter och ger både bra med guld och exp. Det kommer dröja länge innan de här gillet är på raidnivår, men jag har inte brottom, så snart det blir lvl 80 börjar vi väl med heroics för att värma upp.

Sen kommer det en ordentlig patch, speciellt för Death Knights, som kallas 3.0.8 tror jag. I alla fall så har man tagit en närmare koll på DKs roll som just tank. Till och börja med så får man en ny runa till sitt vapen som ska ge +25 Def och 2% Stamina, många glyphs ska även ha ändrats och Blood-spec ska bli bättre på att tanka. Frost Presence ska boosta med 80% istället för 60%. Corpse Explosion ska börja göra skada så pass att den blir användbar (något jag plockade bort ur mitt talent tree tidigare). Några andra spells blir billigare i Rune Power och får ändrade cooldowns. Och till sist så får de även en Raise Ally spell. Vi får väl se hur länge jag håller mig kvar i min specc, just nu är det väl frågan om man ska specca om helt till Frost/Tank eller köra hårt på en Unholy/Dual-Wield?



Kommentarer
Postat av: Kubbe

skulle säjja unholy till lvl 80, lättare att questa om du skulle känna för det...

2008-12-15 @ 19:52:38
Postat av: Nick

Jo, än så länge är det ju relativ enkelt att köra dungeons som Unholy i Frost Presence, enkelt att hålla aggor osv. Vet inte om det blir så mycket större skillnad på Heroic nivå. Som Frost ser ut i dagsläget är det extremt få skills som är till för att tanka där, majoriteten av talents är till för att boosta Crit skada och chance. Men om de sänker Bone Armor med 20% som det är sagt tappar jag en av mina bättre tank skills.



Förhoppningsvis behöver jag inte oroa mig allt för mycket för att tanka. Har ett par i mitt guild som är tanks, bara de att de är i tidigt Northrend stadie och det kommer nog dröja ett par veckor :P

Postat av: Kubbe

slackers :D, min guildleader brukar tanka i heroics som unholy i frostpresence så det går... kolla in hans armory-profil om du undrar över något, Morach heter han...

2008-12-16 @ 16:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback