And my axe

Nu börjar jag känna mig riktigt less på WoW. Vi är fortfarande bara 3 pers i mitt guild som är lvl 80 så det finns inte så mycket att göra om man inte känner för att nöta dailys eller PUG:a instancer man redan hunnit med ett halvt dussin gånger. Jag förnyade förvisso min tid någon gång i mitten av december, så jag lär väl logga in nån gång då och då för att kolla läget. Känner mig inte heller helt övertygad att återvända till WAR heller. Visst har det kommit rätt mycket uppdateringar där, men då min dator inte riktigt pallar med dessa episka Open-RvR strider med hundra personer blir det fort trist att sitta och köra scenarios om och om igen, har ju redan gjort det med en karaktär. Aja, lösningen tror jag inte sitter i att hitta ett nytt MMO att falla tillbaka på. Tänkte inte heller fördjupa mig så mycket närmare på min Xbox heller även om högen med oklarade spel bara har växt.

Nä minnsan, för tillfället är det 3 saker som känns väsentliga i min vardag. Det skulle kunna summeras - Böcker, böcker och böcker. Men för att gå in i lite mer detalj så tänker jag på - Rollspels böcker, Warhammer (litteratur och regler) och vanliga hederliga romaner och noveller. Jag har nästan läst klar min bok om Nagash, men har dragit ner på tempot då jag vet att jag inte har något nytt att läsa då den är slut. Både KG och Kubbe har kommit igång med målandet igen, och Sophie tycker att vi borde köpa ett
Mega Paint Set.

Vi har även snackat en hel del om att börja, eller rättare sagt forsätta, spela rollspel. Dark Heresy finns det rätt mycket kvar att utforska i, samt att lusten för ett fantasy artat rollspel också finns. Exakt vilket rollspel det kommer bli vet jag inte. Vi har ju WHRPG och Trudvang som vi aldrig blev riktigt klara med. Det har säkert dessutom hunnit dyka upp en drös med andra rollspel medan jag legat i en MMO-dvala det senaste halvåret. Jag ska nog inte sitta och ge några löften nu, men nästa år ska definitivt handla mer om sociala spel där man faktiskt sitter i samma rum som dem man spelar med.


Kommentarer
Postat av: Edvard

Alltså, Nicklas, det här har jag nu låtit passera i typ fem års tid, men jag kan inte låta det gå obemärkt förbi längre.



Det heter inte TrudVAGN.



Det heter TrudVANG.



Så, nu var det ur världen. :D

2008-12-31 @ 00:02:05
Postat av: Nick

Typo, jag vet ju för fasen vad det heter T_T

Edit and fix!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback