My New Quest

Delta Green rollspelet fortsatte i helgen. Ännu ett uppdrag slutade i fiasko efter att FBI blivit inblandade. Det enda positiva är att vi börjar komma någonting större på spåren. Det verkar som att ett gäng nazizter från 2:a världskriget fortfarande härjar omkring bland skuggorna, så nu har vi dragit till Brazilien för att försöka hitta lite mer ledtrådar. Men det blev lite av samma sak där. Saker och ting gick fort till det sämre och plötsligt var de män vi tänkte förhöra döda och brända på hög. Det bör också tilläggas att jag bara tappade 3 SAN av 20 möjliga. Goudsmith är fortfarande med i leken.

I lördags vaknade vi av att Ruffa fick någon form utav astma anfall (lät det som i alla fall). Hon hostade, fnös, nös och allmänt levde om som besatt. Vi trodde först det var någon form av magsjuka, men på kvällen hade hon fortfarande inte spytt utan verkade piggare. Det kan väl möjligtvis röra sig om en förkylning eller kennelhosta. Hon verkar i alla fall bättre idag, så det blir nog inget besök hos veterinären. Dock känner jag att en förkylning börjar krypa närmare mig.

Andreas, Axel och Marcus var förbi en sväng i helgen också. Med andra ord så blev det en massa brädspelande. Jag var brevbärare i Tyskland, gick en grym död till mötes i Drakborgen, lurade till mig stenarna i Fist of the Dragonstone och jagade banditer tillsammans med Wyatt Earp.

Mina försök att vinna en drös med brädspel på tradden gick inget vidare. Denna gång var jag dock med i slutminuterna och bjöd, men tydligen var jag inte ensam om det. Spelpaketet slutade nära 2000:- gränsen vilket det kanske var värt, men jag fick istället tillfälle att bjuda på andra spel som jag vann. Så förhoppningsvis har jag både Cheez Geek och Cosmic Encounter (senaste versionen av Universums Härskare).

Tiden på mitt WoW konto börjar ta slut och denna gång förnyar jag den nog inte. Jag har nött battlegrounds extremt mycket och börjar nu bli less det. Arena har jag aldrig kännt är min grej och Raids funkar inte för mig med tanke på de oregelbundna tiderna jag jobbar. Sen gör det ju inte saken bättre att jag aldrig får några drops i raidsen eftersom jag "bara" är katt-druid. Rogues har förtur på lädersakerna, och alla andra har förtur på allt annat som kan droppas. So screw it! Jag har hittat ett annat spel tillsvidare.

Det må vara en Diablo 2 klon på nästan alla sätt och vis. Men har man spelat ut diablo spelen med alla klasser finns det direkt ingen anledning att återvända dit. Så istället har jag, Sophie, Andreas och Axel börjat spela Titan Quest. Billigt att köpa, ingen månadsavgift och vi kan spela med varandra. Vad mer kan man begära? Sedan gillar jag upplägget med klasserna som man kan kombinera på alla sätt och vis för att få den typen av karaktär man vill ha. Jag har tex blandat Warfare (warrior) och Rogue som tillsammans blir Assassin, medan Sophie har ett Oracle som är en bladning av Storm (ice, lightning) och Spirit (necromancer).


image176

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback