Reset

Min så kallade "spel-depression" som jag haft sedan slutet på November börjar sakta gå över känner jag. Efter att i stort sett bara slösurfat på Youtube, Gametrailers och spontan spelat Team Fortress 2 i en månad känner jag mig redo att spela något ordentligt. Jag och KG har återvänt (ännu en gång) till Azeroth och World of Warcraft. Denna gång blev det dock Alliance för våran del på en annan server än vi tidigare spelat på. Vi får väl se hur länge det håller, vi siktar då båda på att hålla jämn level och bara casual spela tills vidare.

Har äntligen installerat mitt trådlösanätverk hemma. Skönt att bli av med ett par irriterande nätverksladdar, men dock har jag börjat få lagg i mina spel. Både i TF2 och WoW upplever jag 2-3 sekunders lagg varje minut, vilken i det förstnämnade nästan alltid resulterar i min död. Vet ännu inte hur jag ska lösa det problemet utan att plocka fram en sladd.

På brädspels fronten har det inte hänt mycket. Fick ett kortspel i Julklapp av Sophies brorsa och hans fästmö som jag ännu inte har hunnit prova på. Inga nya spel är fyndade eller inhandlade av mig. Känns som att de allra flesta spel jag köper blir bara testade 1 gång för att sedan mest samla damm i bokhyllan. Då vi väl träffas och spelar så är det ju Rollspel som gäller i första hand. Och så även i helgen. Efter ett snack med Edvard så ska vi lira vidare i Delta Green i helgen. Personligen har jag ingen aning om vad mitt karaktär (Rick Goudsmith) gjorde sist, om jag minns rätt så blev jag antagen i Cell H efter att ha varit med om lite "för" mycket. Blir spännande och se vad som händer.



Image:DraeneiPaladin.jpg


Kommentarer
Postat av: Cerb

Laggetkan åtgärdas om du kör vista med ett program kallat Vista anti-lagg (VAL). Google is your friend

2008-05-22 @ 19:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback