Tales of Earthsea

Det blev en massa spelande i helgen. Främst rollspel då, där vi fortsatte vårat uppdrag i Delta Green. På något underligt sätt lyckades jag avfyra en bazooka i en personbil som dödade 2 personer, skapa fake-ID FBI brickor och ta oss in i en fabrik, bli anfallen av ett SWAT-Team, skjuta ihjäl en galen tysk, bli skjuten av samma tysk sekunden senare, lekt commando och dödat SWAT-Team soldater och räddat gisslan, bevittnat 120 soldater som sjuktit sönder zombies. Allt detta och säkert lite till, och det enda jag betalade var ~6 HP och 5 SAN. Wohoo!

Jag har fortsatt mitt spelande i WoW med min "nya" guild. Börjat farma lite rep för att få lite bättre utrustning, besökt ett par heoric instancer med PUG's och fått stryk, och så klart spelat som tusan i BG's. Än så länge tycker jag att allt i WoW är hur kul som helst, och jag tänker fortsätta spela det så länge känslan sitter kvar.

Men trots mitt återupptäckt för WoW har jag funnit tid för andra spel. Fick låna KG's Stranglehold till 360 som är en skjutarfest utan dess like. Har dock inte hunnit nöta det fullt så mycket än, är bara på 3:e banan där man ska döda en massa finklädda kineser och skydda ett jazzband samtidigt. Spelet har ju självklart sina brister men i det stora hela är detta ett riktigt roligt spel. Och det är aldrig fel att kasta sig i slowmotion längs en matvagn och fylla skurkar med bli med hjälp av två sub-machineguns.

På tal om sub-machineguns så har jag även fortsatt mitt spelande i TF2 på PC. Nu har de flesta medlemmarna från Tysken Kommer! klanen (aka [TK!]) letat sig hit, vilket leder till att man får fler roliga personer att spela med, eller döda om man så vill. Även passat på att påbörja min karriär som Spy vilket gett delade resultat. De gånger man lyckas ta sig bakom fiendens linjer får man ett par gratis poäng i form av snipers och engineers, fast blir man sedd är man toast, oavsett om det finns en pyro eller ej.

Igår natt såg jag och Sophie Studio Ghibli's nya mästerverk Tales of Earthsea som var en helt fantastisk saga om trollkarlar, drakar och barn med mystiska bakgrunder. Allt man behöver för en riktigt lyckad fantasy-film. Visst håller den kanske inte samma höga klass som Mononoké men den tar utan problem en andra plats bland Myazaki filmerna. Om ni är som snåla som mig kan ni nu se hela filmen på DVD kvalité på Stage6.com. Jag kan dock inte säga hur länge den finns kvar där innan någon plockar bort den, så skynda er!

Här får ni även en länk direkt till filmen, enjoy!

Image:Gedo6sn.jpg

Kommentarer
Postat av: Kubbe

tror faktiskt det är hans son som gjort den...

2008-01-21 @ 18:18:19
Postat av: Nick

Det stämmer alldeles utmärkt herr Kullberg. Det är Gorõ Myazaki som är regisör för filmen, but it doesn't make it less a Ghibli film ;)
Känns skönt att veta att företaget är i trygga händer för deras framtida filmer om de håller den här kvalitén. Har du sett den än?

Postat av: Kubbe

can't say that i have...

2008-01-21 @ 20:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback