Snake eyes

Såg nya Indiana Jones filmen igår med Kubbe. Den var väl sådär. Ungefär vad man väntar sig av en sådan film kanske. Rätt mycket flum, massa ologiska saker som man gång på gång störde sig på men samtidigt sånt man måste svälja om man ska kunna se filmen.

Klarade även ut Bad Company igår på normal. Var aldrig vidare svårt förutom vid en sektion då man tappar sin grupp och är utan vapen fram tills dess att man kan börja plundra lite mercs. Slutbossen gjorde inte heller så mycket motstånd i sin helikopter och slutet var rogivande. Nu tänker jag bara spela igenom det en gång till för att samla på mig alla vapen jag missat. Assult-rifle med tillhörande granatkastare som är standard vapnet blev favoriten samt den lilla dosan som kallar in ryska airstrikes är skön. Dock kan man ju ifrågasätta varför killen som skickar iväg airstriken aldrig ifrågasätter varför han ombes bomba sina egna områden. Sen att kniven kan spränga dörrar, båtar och allt annat som är gjort i trä bara extremt underhållande. Måste även kolla in multiplayer delen innan spelet hamnar i hyllan.

Imorgon fortsätter vi förhoppningvis med Dark Heresy där vi kommer inleda Purge the Unclean triologin. Snackade lite med Edvard och hans karaktär har blivit "förflyttad". Så antingen dyker han upp lite uppgraderad eller så snacka han om att göra en helt ny karaktär utifrån Inquisitors Handbook.

Klicken dyker upp i Piteå idag med sina Dark Eldars så vi kanske spelar lite 40K i veckan och den kommande helgen. Även Johannes skulle komma upp kring den 10:e vilket garanterat medför en hel del 40K spelande. Ska bli kul att få prova sina Eldar vingar lite mer mot lite fler motståndare. Inväntar fortfarande en beställning från GM med färg och lite fler figurer. Har snart kommit upp i mitt första stora mål i poäng, dvs 1500p. Fortfarande är mycket omålat. Men har inte riktigt haft lust att måla de senaste dagarna. Ska försöka i alla fall få klart resten av mina Dire Avengers i veckan.

Även provat på Day of Defeat i helgen eftersom det är gratis. Kan väl inte säga att jag är vidare bra i det. Efter att ha suttit över 40 timmar med TF2 i veckan så överskattar man sin egen dödlighet en aning. Så fort jag går in i ett rum med fönster tycks det sitta en sniper eller machine gun på andra sidan och göra livet surt för mig. Spelet känns betydligt mer krävande än vad Team Fortress gör, men då har dom ju inte lika skön grafik eller klasser.


Kommentarer
Postat av: Kristoffer "Omnissiah" Gustafson

I fucking love those! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback