Diablo 3

Så min fumbbl match i tuneringen gick inget vidare. Dvärgarna visade sig vara alldeles för hårda och slå ännu hårdare. Det blev ändå en jämn match pga att jag hade rätt tur med hur bollen studsade. Matchen gick till övertid där jag tillslut förlorade med 2-3 i sista rundan. Det värsta var dock inte att jag förlorade. Jag blev fick 5 spelare allvarligt skadade vilket nu gjort att jag måste börja nöta upp mina Amazoner på nytt ifall jag vill kunna spela med dem.

Vi spelade vidare lite i Dark Heresy igår. Ett kortare äventyr som kallades Maggots in the Meat som utspelade sig på en lite ociviliserad planet där folk som vanligt börjat försvinna och det snackas både om demoner och kultister. Det hela visade sig röra om en urgammal Xeno-ras som kallas the Slaugth. De livnärade sig på att samla döda kroppar från kriget och tillverka diverse monster från dem. Tyvärr fick de inte se några skapelser på nära håll då de gjorde en stor BBQ fest av det hela. Lite exp och pengar fick de i alla fall. Nu hoppas jag på att vi snart kan inleda Purge the Unclean som jag köpt. 3 stört sköna äventyr, bland annat ett på en Space Hulk. Fast vi ska börja med ett ordentligt undecover uppdrag i en riktigt stor Hive Stad. Jag tror alla kommer få nytta av sina special områden. Strid, pysico-powers och Omnissiah står på menyn.

Sen har Blizzard (o)väntat sagt att de håller på med Diablo 3. Visserligen visste väl alla att det skulle bli av men hur långt och vilken typ av spel det skulle röra sig om var väl vad folk ville veta. Och dömma av bilderna vi fått se så rör det sig om det klassiska dungeon-crawl spelet i en grafikmotor som ser likadan ut som den till Starcraft 2. Vilka klasser man kommer kunna spela vet vi inte än. De har bara visat upp Barbar och Witchdoctor (den förra Necromancern) i en 10 minuter lång gameplay video.


Kommentarer
Postat av: Kubbe

It's gonna be awesome :D, längtar spänt efter nästa rollspelskväll...

2008-06-28 @ 17:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback