Meet the Sniper

Dåså... nu har man spelat sin första 700p match med sina Eldar. Först en match mot Kubbes World Eaters, och sedan mot KGs Bad Moon Orks. Eftersom jag inte fick rätt saker sist från Gamemaniacs så blev det att proxa en aning. Min lilla trupp bestod av 2 grupper Dire Avengers, 1 grupp Striking Scorpions i en Wave Serpent, 1 Wraithlord och som HQ en Farseer. Matchen mot Kubbe blev rätt enkel. Hans trupper åkte runt i 2st Rhinos som inte blev något direkt problem att skjuta sönder tidigit i matchen. Men när det väl kom till närstrid så insåg jag snabbt min svaghet. Lyckligtvis hade jag tur att Kubbe rullade tärningar som en kratta och min Wraithlord stod upp i 3 turns. Powerfists är riktigt otrevliga och det finns egentligen ingenting jag kan göra mot dem. Det slutade i alla fall med en solklar vinnst efter att min Waveserpent sköt sönder hans Lord i ryggen.

KG ställde upp med en enorm mängd Orks. Två feta enheter som hade en Mek med kraftfält i närheten. Utöver det så hade han även en grupp med Deff Guns som var elakare än en grupp marines med lasercannons. Han var inte sådär jätte sugen att springa in i närstrid, men han fick samtidigt rulla en milijard tärningar i sin shooting phase vilket snabbt tvingade mig att backa bakåt. Min enda kontring kom i slutet då min Farseer, Scorpions och Wraithlord gjorde ett sista tappert anfall i närstrid mot samtliga kvarvarande trupper. De gav rätt bra resultat och jag förlorade den matchen med bara ca 45 poäng. Förhoppningsvis är vi snart redo för att gå upp till 1000p.

På den digitala spelfronten är det TF2 för hela slanten just nu. Främst sitter man och peppar inför morgondagens release för Pyro-pack. 36 achivments att plocka för att låsa upp 3 nya vapen. Jag förväntar mig ett ordentligt eldkrig imorgon. Hans tre vapen kommer bestå av en Flaregun som ersätter Shotgun och kommer lobba iväg eldklot likt demoman. Visserligen kommer de inte att explodera men i alla fall fjutta eld på folk. Backburner kommer bli den nya eldkastaren. Man kommer kunna göra ett sekundärt "vind-skott" som ska kunna knuffa bort folk och inkommande projektiler typ missiler och bomber. Han sista vapen kommer att vara en ny yxa som heter The Axtinguisher och kommer göra automatiskta crits på alla som brinner. Utöver pyro-paketet kommer det även två nya banor. En capture-point bana som heter Fastlane och en gammal hemma gjord capture-the-flag bana som heter Turbine. Och självklart får man inte glömma bort att nämna den nya kick-ass filmen Meet the Sniper, gotta love that shit!


Kommentarer
Postat av: MaxC

Ah, ännu en TF2-frälst gamer. Finns inte så många som bloggar om det dock.



Nå, gillade du pyro-uppdateringen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback