Do my character

Nu har Dark Heresy börjat rulla igång. Det blev ett kortare äventyr på Sepheris Secundus - en frysen gruv värld i Calixis Sector - där gruv arbetarna hade slagit revolt och börjat tillbe mörka krafter i hopp om att Imperiet skulle svara med att förstöra hela planeten och på så sätt tappa en viktigt ekonomisk källa. Olyckligtvis för kultisterna så skickade Inquisitionen bara iväg tre Acolyter som skulle få på sig ett par dagar att stoppa dem innan planeten skulle sättas i karantän.

Gruppen består än så länge av en ung Tech-Priest, en åldrad Psyker och den tuffaste Guardsman på den här sidan av den civiliserade galaxen - Jakes Gunner. Än så länge tror jag bara gruppen lärt sig två saker, hagelbrakare är det bästa du kan ha i närstrid och att du bör passa dig för Psykers när de börjar leka för mycket med the Warp. Hur som helst så är nästa äventyr påbörjat och förhoppningsvis kan vi då introducera Edvards ännu okända karaktär.


In other geek news...

Mythic har avslöjat vad
Warhammer Online Collectors Edition kommer att innehålla. Utöver en fancy-ass kartong kommer du få spelet, en grafisk novel, en art-book, en Orc-figur (till själva figurspelet) och de vanliga in-game historierna om lite bonus utrustning som man gör sig av med efter ett par timmars spelande. Priset för kalaset ska väl ligga runt 800-900:-. Pax att inte betala så mycket!

Strax efter de avslöjade boxens innehåll kom ett lite mer väntat besked. Spelet blir ytterligare fördröjt. De sägar att eftersom spelet kommer kretsa så mycket runt RvR så behöver alla klasser vara balancerade, och de behöver ju självklart mer tid på att få alla platser i ordning och snyggare. I alla fall kan vi tidigast se spelet i höst, men jag gissar ju på att det antingen blir "utstressat" till Julen eller så får vi snällt vänta tills 2009.

En annan nyhet som fått nördar världen över att jubla är Jessica Albas senaste uttalande. Jag citerar - "Been playing a lot of board games lately,". Jag säger - "There is a god, and he is good!" och jag tror Van Disel håller med mig.

image209

Kommentarer
Postat av: Kubbe

good times :P

2008-03-29 @ 11:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback