Kumby

I helgen som var blev det äntligen av att spela lite brädspel. Vi provade på både Chez Geek och Cosmic Encounter som båda var riktigt underhållande. Vi spelade även en gammal klassiker Valley of the Mammoth, som dock var ny för Edvard, Mats och Kubbe. Ett skönt humoristiskt spel där allt går åt helvete, det är bara att kämpa i motvind hela tiden. Kubbes stam blev uppäten av en ensam varg, min svälte ihjäl och blev tillsist uppäten av arga djur, Mats krigare försökte gå berserk men fick slut mat innan de nådde sitt mål, Edvards stam blev dränkta och Antes försvann på alla möjliga sätt.

På söndag blev det bara jag och Kubbe-gubbe. Jag provade på WAR för första gången, och mina intryck är väl att det ser ut att bli ett spel helt i min smak, men av betan att dömma är det långt ifrån klart. Jag blir inte förvånad om dom skjuter fram utvecklingen ytterligare ett par månader, vilket förmodligen bara är bra för spelet. Sen såg vi den animerade filmen Beowulf som handlar om en bunt "svenskar" eller Geats (Götare) som åker till Danmark för monsterslakt. En riktgit underhållande film som dock var väldigt ojämn på animations nivå. I vissa fall var det svårt att se att det var animerat i andra ögonblick såg det ut att vara hämtat ur något av Blizzards gamla spel. Omän filmen inte höll sig till orginal berättelsen var den fortfarande intressant.

Till helgen är det påsk och jag har fixat ledigt långfredag då Klicken kommer upp. Vi får väl se om det blir brädspel eller Warhammer då, mina dvärgar behöver nog lite motion och damma av skägget lite. Även om peppen på WH inte är på top är det alltid roligt att rulla lite tärningar och trash-talka sin motståndare. I övrigt så jobbar jag både lördag och söndag natt, vilket kommer ge fina storhelgspengen.

Kubbe tippsade också om
Kumby, en perfekt sida för den som vill försumma sin fritid i Anime serier. För tillfället har jag fastnat för 2st serier, Claymore och Code Geass. Den förstnämnda är en klassisk fantasy serie i en värld där Yoma (demon-vampyrer) slaktar människor kors och tvärs, de enda som kan beskydda mänskilgheten är en grupp kvinnliga krigare som kallas Claymore (hälften människa, hälften Yoma). Serien kretsar runt en ung pojke vars familj blivit offer för en Yoma och han hamnar i sällskap med en Claymore vid namn Clare. Blod, våld, stora svärd och unga flickor... Moe!

Code Geass handlar om ett futuristiskt Japan som blivit övertaget av Britannia. Japanerna har tappat sitt land, sina rättigheter och går nu under namnet Area 11. Nu kämpar ett fåtal rebeller mot adeln, som åker omkring i Mechs och lever rövare, för att befria Japan en gång för alla. Allt tar en snabb vändning när Lelouch, en ung pojke (ja! det är bara unga pojkar i serier nu för tiden!), träffar en flicka som ger honom Geass - kraften att kontrollera folks tankar och vilja. Han förklarar snabbt krig mot Britannia och planerar att använda sin nyfunna kraft till sin fulla potential.

image200

(bilder från Code Geass)


Kommentarer
Postat av: Kubbe

Claymore är riktigt bra... jag fann min nemesis i den där vargen, curse him, curse him back to hell. Chez Geek var riktigt kul...

2008-03-18 @ 14:50:05
Postat av: Nick

Avsnitt 3 av Claymore laddade inte för mig, så jag passade på att kolla Code Geass istället, men jag ska nog tillbaka till Claymore så snart den är klar. Finns rätt mycket man vill kolla på, men det är svårt att hitta tid för allt T_T

Postat av: Kubbe

:D kolla in Hitman Reborn...

2008-03-18 @ 16:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback