My Immortal

KG lyckades övertala mig att börja 40K (igen!) med honom. Eftersom jag denna gång intalat mig själv att jag är redo för att första gången någonsin måla hela min armé tänkte jag inleda väldigt enkelt. Army of choice blev som förra gången jag lirade - Necron. Jag valde dem inte bara för att de förmodligen är det enklaste du kan måla, men för att jag gillade deras simpla men effektiva spel stil och att dom är själlösa, elaka kroppar av stål som bara vill förinta allt som lever. Än så länge har jag bara beställt boken och en limiterad Necron Lord, men förhoppningsvis kan det bli lite mer vid nästa tillfälle. Tanken är väl att jag också ska skaffa ett spelbord framöver så vi inte behöver hänga i DDS sunkiga håla till lokal.

Jag fick även mina Dark Heresy saker idag. Glömde bort att Character Folio endast är en bok på 24 sidor som är till för en enda karaktär. Men i den boken så fyller du i precis allt om din karaktär plus lite till. Jag har kopierat upp vanliga 2 sidors formulärer till alla, men den som är först till kvar kan ta boken istället. Sen får ju de som vill beställa egna från nätet, kostar ca 49:- beroende på vars du handlar. Vi inleder spelandet imorgon, förhoppningsvis kanske vi kan skapa karaktärerna så själva spelandet kan börja där vi 19:30 - 20:00.

image208

Kommentarer
Postat av: Krille

Jag tar gärna boken, 49 bagis är ju ok.

2008-03-27 @ 20:37:00
Postat av: Kubbe

jag har ju för övrigt ett bord men det är ju i dds lokalen...

2008-03-27 @ 21:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback